Ungaria vrea autostradă între Nyíregyháza și Satu Mare

Ungaria vrea autostradă între Nyíregyháza și Satu Mare
Profit.ro
Profit.ro
scris 31 aug 2023

Guvernul Ungariei are în plan ca până la sfârșitul anului 2026, în cooperare cu Guvernul României, între orașul maghiar Nyíregyháza și Satu Mare să existe o legătură pe autostradă, a anunțat ministrul ungar al construcțiilor și transporturilor, miercuri, la conferința de presă care a avut loc cu privire la autostrada M49, aflată în curs de realizare, relatează MTI.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro: Energy Road - Energie la tine acasă. Parteneri: FPPG
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

În vecinătatea localității Nyírmeggyes din Szabolcs-Szatmár-Bereg, János Lázár a declarat că Duna Aszfalt a reușit, cu o investiție de aproximativ 175 de miliarde de forinți, să demareze construirea primului tronson de 28 de kilometri lungime a autostrăzii care va face legătura între autostrada M3 și granița româno-maghiară, scrie News.ro.

VIDEO & FOTO Premieră mondială: Alfa Romeo intră într-o nouă eră, cu un model desenat de fostul designer al Dacia CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Premieră mondială: Alfa Romeo intră într-o nouă eră, cu un model desenat de fostul designer al Dacia

În continuarea acestuia va fi realizat un alt tronson, de 17,5 kilometri, care va ajunge până la granița româno-maghiară, investiția fiind de 150-160 de miliarde de forinți, a spus ministrul, adăugând că acest lucru va îndepărta obstacolele din calea cooperării economice și sociale dintre cele două regiuni.

Ministrul a amintit că din 2010 încoace, în Ungaria au fost realizate aproximativ 900 de kilometri de autostrăzi și alte drumuri de mare viteză, investițiile ridicându-se la aproximativ 3 200 de miliarde de forinți. Vara trecută, continuarea investițiilor a trebuit să fie oprită aproape fără excepție, resursele guvernului maghiar fiind realocate către “obiective strategice”, a adăugat Lázár.

Cel mai important astfel de obiectiv va fi acela de a profita de faptul că Ungaria este o țară “aflată la o frontieră”, adică acela de a juca un rol de “țară-punte” între două lumi: estul și vestul, nordul și sudul, cultura europeană și cea asiatică, motiv pentru care conectarea diferitelor regiuni ale Bazinului Carpatic este foarte importantă, a explicat János Lázár.

viewscnt
Afla mai multe despre
satu mare
nyíregyháza
autostrada