Veste bună pentru Dacia Spring în Franța

Veste bună pentru Dacia Spring în Franța
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 11 nov 2021

Vânzările slabe din acest an, din cauza crizei de semiconductori, dar și interesul major al francezilor pentru vehicule electrice au determinat guvernul francez să prelungească programul de subvenționare a achiziției de mașini electrice și plug-in până în 2022.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro: Energy Road - Energie la tine acasă. Parteneri: FPPG, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Francezii pot cumpăra în acest moment automobile electrice cu o subvenție de 6.000 de euro (7.000 de euro pentru vehicule comerciale), sumă la care se poate adăuga valoarea unui voucher pentru casarea unui vehicul vechi, în funcție de veniturile familiei și tipul mașini casate. Suma totală poate urca până la 11.000 de euro, în situațiile cele mai favorabile. De asemenea, pentru achiziția unui vehicul plug-in hibrid, francezii pot primi 1.000 de euro subvenție, plus voucherul de casare. Sumele se diminuează, dacă prețul de listă al mașinii nou cumpărate trece de 45.000 de euro, iar peste 60.000 de euro mașinile nu sunt eligibile la acest tip de subvenție. Franța a pus însă limită la mașinile casate, respectiv să fie mai vechi de 24 ani, și doar dieselurile pot fi mai vechi de 15 ani, pentru încasarea sumei maxime.

Conform legislației existente, la 1 ianuarie valoarea acestor subvenții ar fi urmat să scadă la 5.000 de euro, în timp ce pentru motorizările PHEV subvenția era eliminată. Ulterior, era prevăzută o stopare a subvențiilor.

Acum, reprezentanții guvernului au anunțat că vor menține întreg pachetul de subvenționare a achiziției de mașini electrice, până în luna iulie 2022. Decizia a fost argumentată cu costul foarte mare pe care îl au constructorii, în tranziția către propulsia electrică, fiind astfel nevoie de susținerea statului.

Vestea este perfectă pentru Dacia, care a lansat în acest an modelul Spring, devenit cel mai ieftin automobil electric din Europa și care poate fi cumpărat cu circa 10.000 de euro în Franța sau pe piețele în care subvențiile la electrice sunt foarte mari. În septembrie, Spring a intrat în topul celor mai vândute electrice din Franța, depășind jucători importanți de pe piață, între care celebrul VW ID.3, cu peste 2.000 de unități înmatriculate în luna debutului livrărilor pe această piață.

Franța a introdus un prim plan de subvenționare în 2020, odată cu criza generată de blocajele din pandemia de coronavirus. Primul pachet de subvenții s-a derulat până în 2021 și a fost prelungit ulterior, de la 1 iulie, sumele fiind majorate.

Noua ierarhie europeană în vânzările de mașini: Dacia Sandero, depășită de Tesla Model 3, Spring intră în Top10 electrice CITEȘTE ȘI Noua ierarhie europeană în vânzările de mașini: Dacia Sandero, depășită de Tesla Model 3, Spring intră în Top10 electrice

În acest moment, Franța are una dintre cele mai mari sume cu care susține achiziția de vehicule electrice, alături de România care a plătit pentru multă vreme cea mai mare sumă celor care cumpără mașini cu propulsie electrică. În acest moment, suma totală pe care o poate primi ca subvenție un român este de circa 10.500 de euro, în timp ce în Germania subvenția este de 9.000 de euro, în Croația, 9200 de euro, în Polonia, 8.200 de euro, în Slovacia, 8000 de euro, în Slovenia și Ungaria, circa 7.500 de euro. Multe alte state oferă circa 5.000 de euro reducere la achiziție. România este, în același timp, țara care are cel mai lung Program Rabla și Rabla Plus.

Președintele Emanuel Macron a lansat recent un al doilea plan de susținere a industriei auto, după cel inițiat în urmă cu un an, în cadrul căruia va finanța diferite investiții ale constructorilor de automobile și componente cu până la 35 de miliarde de euro.

Piața franceză de automobile a întregistrat scăderi masive în ultimele trei luni, din cauza crizei prelungite a semiconductorilor. În septembrie, înmatriculările din Franța au scăzut cu 21%, cu o pierdere de circa 35.000 de autoturisme, comparativ cu anul trecut, aproape exclusiv din cauza crizei de semiconductori. Marile grupuri franceze, Renault (-15,38%) și Stellantis (-28,07%), au înregistrat ambele scăderi, în timp ce vânzările pe primele nouă luni ale anului mai au doar o mică creștere față de 2020, anul în care pandemia a pus la pâmânt piața auto din Franța.

viewscnt
Afla mai multe despre
franta subventie rabla
franta masini electrice
program rabla plus
romania ecobonus