Zborurile cu avionul în Europa devin periculoase? Pilot: Am observat dintr-odată că aveam ochii închiși. Când i-am deschis, am observat că era și cazul colegului meu

Zborurile cu avionul în Europa devin periculoase? Pilot: Am observat dintr-odată că aveam ochii închiși. Când i-am deschis, am observat că era și cazul colegului meu
Profit.ro
Profit.ro
scris 13 oct 2023

Aviația europeană a devenit mai puțin sigură în ultimii ani, potrivit unui studiu al Universității Karolinska din Suedia, relatează emisiunea olandeză Zembla.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Potrivit acesteia, piloții și echipajul de cabină lucrează uneori când sunt bolnavi sau prea obosiți, ceea ce constituie un pericol pentru siguranța zborului, transmite La Libre Belgique, citată de Rador Radio România.

VIDEO Daniel Dines (UiPath): Umilința este bună. Eram arogant și nefericit. Anterior: Îmi plac hainele ieftine. Am trăit foarte prost la 20 ani, titlul de bogatul României mi-a adus dezavantaje. Când vede un „moment iPhone” pentru AI CITEȘTE ȘI VIDEO Daniel Dines (UiPath): Umilința este bună. Eram arogant și nefericit. Anterior: Îmi plac hainele ieftine. Am trăit foarte prost la 20 ani, titlul de bogatul României mi-a adus dezavantaje. Când vede un „moment iPhone” pentru AI

Dintre cei 10.000 de piloți și membri ai echipajului chestionați, o treime consideră că aviația europeană devine din ce în ce mai puțin sigură decât înainte. În plus, 80% din echipajul de cabină și 66% dintre piloți consideră că condițiile lor de muncă s-au deteriorat în ultimii ani.

Cercetătorii indică faptul că aceste condiții de muncă sunt legate de „contracte atipice”, precum cele de „fake self-employed” /fals independenți/ sau „zero ore”, în care un angajat lucrează la convocarea de către angajator. Aceste acorduri sunt mai puțin bine protejate din punct de vedere juridic decât contractele tradiționale, ceea ce împiedică piloții și însoțitorii de bord să raporteze boli sau oboseală excesivă, chiar dacă legea le impune să facă acest lucru.

Eșec al Skoda cu noul Kodiaq: Va fi scos de pe cea mai mare piață auto din lume CITEȘTE ȘI Eșec al Skoda cu noul Kodiaq: Va fi scos de pe cea mai mare piață auto din lume

Potrivit lui Zembla, există o cultură a fricii într-o serie de companii aeriene low-cost, ceea ce îi determină pe angajați să-și ascundă unele dintre probleme. În emisiune, de exemplu, unii piloți au recunoscut că au adormit în timpul anumitor zboruri. „Am observat dintr-odată că aveam ochii închiși. Când i-am deschis, am observat că era și cazul colegului meu”, a spus un pilot într-un interviu.

Nici Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației (EASA) nu ia suficient de în serios rapoartele despre incidente sau riscuri de siguranță, spun sindicatele europene ale personalului navigant.

viewscnt
Afla mai multe despre
avion
piloti