Bosch a finalizat cea mai mare achiziție din istoria companiei

Povești cu Profit   
Bosch a finalizat cea mai mare achiziție din istoria companiei

Grupul german Bosch atinge o nouă etapă în strategia sa corporativă 2030 - a finalizat cea mai mare achiziție din istoria sa.

Achiziția afacerii de încălzire (segmentul rezidențial și sistemele de încălzire comercială ușoară), ventilație și aer condiționat (HVAC) de la Johnson Controls și achiziția joint-venture-ului Johnson Controls-Hitachi Air Conditioning au fost finalizate conform planificării, la 31 iulie.

Urmărește-ne și pe Google News

Contractele au fost semnate cu aproximativ un an în urmă.

Planul de restructurare al Liberty Galați a fost aprobat de creditori și omologat de Tribunalul Galați CITEȘTE ȘI Planul de restructurare al Liberty Galați a fost aprobat de creditori și omologat de Tribunalul Galați

„Cu cea mai mare achiziție din istoria companiei noastre, ne accelerăm creșterea, extindem amprenta globală și ne echilibrăm business-ul prin consolidarea tehnologiei noastre energetice și de construcții – acest lucru face compania Bosch mai puternică și mai solidă, în conformitate cu strategia noastră corporativă 2030”, spune Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație al Bosch.

Prețul de achiziție, de 8 miliarde de dolari (7,4 miliarde de euro), este supus ajustărilor uzuale.

Prin această achiziție, divizia Bosch Home Comfort aproape își dublează dimensiunea, ajungând la peste 25.000 de angajați și peste 8 miliarde de euro în vânzări. Bosch își extinde astfel semnificativ prezența, în special în America și Asia, și devine unul dintre cei mai mari furnizori pe piața de încălzire, ventilație și răcire a clădirilor rezidențiale și comerciale mici la nivel mondial.

„Întreaga industrie HVAC este în de transformare, iar piața și tehnologiile se schimbă. Bosch profită sistematic de aceste oportunități și avansează acum în Liga Campionilor în ce privește business-ul de încălzire, ventilație și aer condiționat”, spune Hartung.

Cu noua sa aliniere, Home Comfort dorește să crească semnificativ mai rapid decât piața globală HVAC. Conform estimărilor Bosch, aceasta va crește cu până la 5 procente în fiecare an până în 2030.

„Bosch dorește să fie una dintre companiile lider în fiecare dintre industriile sale până în 2030 și își extinde afacerea cu investiții strategice în domenii de creștere, printre altele. Achizițiile fac, de asemenea, parte din strategie”, spune Christian Fischer, vicepreședinte al consiliului de administrație și responsabil pentru inițiativele strategice de creștere și managementul portofoliului. „Achiziția actuală ne completează perfect portofoliul.

Putem oferi acum clienților noștri întreaga gamă de tehnologii HVAC – dintr-o singură sursă și la nivel mondial.” Achiziția include, de asemenea, investiții strategice importante ale companiei și interese în joint-venture, printre altele, în producători de componente și parteneri de vânzări. Aceste investiții sunt așteptate să aducă o contribuție semnificativă la rezultatul financiar al Home Comfort în viitor.

Explicații - Cum mai pot rămâne asigurați în sistemul public de sănătate unii beneficiari de prestații sociale CITEȘTE ȘI Explicații - Cum mai pot rămâne asigurați în sistemul public de sănătate unii beneficiari de prestații sociale

Cu portofoliul său extins de produse și mărci, Home Comfort dorește să exploateze mai bine potențialul canalelor sale de vânzări consolidate și să stimuleze vânzările. Achiziția integrată și dezvoltarea în comun a platformelor de produse ar trebui să asigure și reduceri de costuri. Se previzionează ca succesele inițiale să fie vizibile încă din 2026.

Compania se poate baza pe mărci puternice pentru aceasta: pe lângă Bosch și Buderus, acestea includ acum York în SUA și Hitachi în Asia, precum și alte mărci locale puternice. Compania achiziționează licențe pe termen lung pentru a utiliza numele de brand pentru York și Hitachi. Rețeaua globală de producție a Home Comfort va crește de la 17 la 33 de fabrici ca urmare a achiziției, în timp ce numărul de locații de dezvoltare crește de la 14 la 26.

Finalizarea tranzacției marchează începutul integrării noilor unități în divizia Home Comfort la Bosch. Aceasta ar trebui să fie finalizată până la sfârșitul anului 2027.

Piața soluțiilor de aer condiționat este în creștere la nivel mondial

Achiziția actuală reprezintă o poziționare mult mai largă a brandului Bosch – în special pentru soluțiile de aer condiționat. Cu portofoliul său extins de produse, prezența internațională și canalele de vânzări ale unităților achiziționate, compania valorifică perspective atractive de creștere.

Conform analizelor Bosch, piața globală pentru sisteme de încălzire, ventilație și aer condiționat s-a ridicat la peste 150 de miliarde de euro în 2024. Din care sistemele de aer condiționat au reprezentat două treimi. Cererea va continua să crească semnificativ în anii următori, datorită încălzirii globale, precum și altor factori. Conform previziunilor Bosch, se așteaptă ca vânzările de unități de aer condiționat la nivel mondial să crească la peste 200 de milioane de unități pe an până în 2030, cu aproape o cincime mai mult decât în 2024.

Primarul interimar al Capitalei: Salariile directorilor din companii și indemnizațiile membrilor CA trebuie reduse până la finalul zilei CITEȘTE ȘI Primarul interimar al Capitalei: Salariile directorilor din companii și indemnizațiile membrilor CA trebuie reduse până la finalul zilei

„Vrem să contribuim la definirea acestei piețe – și să folosim soluții eficiente energetic pentru a ne asigura că oamenii își pot face viața de zi cu zi confortabilă și sănătoasă, chiar și în zilele din ce în ce mai călduroase, fie acasă, la serviciu sau la cumpărături”, spune Frank Meyer, responsabil pentru sectorul Tehnologie pentru construcții și energie și, prin urmare, și pentru divizia Home Comfort la Bosch. Conform calculelor Agenției Internaționale pentru Energie din 2018, o creștere globală a temperaturii de doar un grad Celsius până în 2050 va conduce la  necesitatea răcirii la nivel mondial cu 25%.

Cu toate acestea, cercetătorii in domeniul climei anticipează deja o încălzire globală semnificativ mai mare.

Afacerea are o bază regională

În funcție de specificul fiecărei regiuni, există cerere pentru diferite tehnologii. În SUA, accentul este pus pe așa-numitele sisteme de distribuție prin tubulatură, în care aerul este dirijat prin conducte dintr-o locație centrală pentru a încălzi sau a răci toate incintele simultan. În Asia, sunt solicitate în special soluțiile fără conducte, în care unitățile interioare pot încălzi sau răci individual fiecare încăpere, precum și sistemele moderne de aer condiționat cu așa-numitele sisteme cu debit variabil de agent frigorific (VRF). Aplicațiile comerciale ale tehnologiei VRF variază de la spații comerciale mai mici, cum ar fi magazinele de retail, la proiecte la scară largă, cum ar fi hotelurile sau spitalele.

Zona Europa / Orientul Mijlociu / Africa se distinge printr-o mare diversitate regională. În nordul și vestul Europei, electrificarea prin pompe de căldură și alte tehnologii este deja consacrată sau în curs de promovare. În Orientul Mijlociu și Africa sunt solicitate soluții de aer condiționat și încălzitoare de apă. În multe țări din regiune este oferit întregul spectru, de la pompe de căldură la centrale pe ulei și gaz, până la sisteme de încălzire hibride.

ANAF a identificat cinci funcționari care s-au aflat în conflict de interese - aveau atribuții de control asupra unor firme pe care le și reprezentau CITEȘTE ȘI ANAF a identificat cinci funcționari care s-au aflat în conflict de interese - aveau atribuții de control asupra unor firme pe care le și reprezentau

„Avem obiective ambițioase de creștere în toate regiunile lumii. Ne concentrăm consecvent noua noastră structură organizațională în aceasta direcție”, spune Jan Brockmann, președintele executiv de management al Home Comfort. „Prin consolidarea responsabilității regionale putem satisface mai bine nevoile clienților.”

În viitor, afacerea Home Comfort va fi gestionată direct în cele trei regiuni mondiale: America, Asia și Europa / Orientul Mijlociu / Africa. Această orientare se reflectă și în noul consiliu executiv global al diviziei, începând cu 1 august 2025. Jan Brockmann va deveni președintele viitoarei organizații și, în același timp, va prelua rolul de președinte regional pentru regiunea Europa / Orientul Mijlociu / Africa.

David Budzinski, fost președinte al diviziei de încălzire rezidențială și comercială ușoară la Johnson Controls și CEO al joint-venture-ului Johnson Controls-Hitachi Air Conditioning, va fi numit în consiliul executiv global al diviziei.

El își asumă responsabilitatea pentru regiunea Americii și devine adjunctul președintelui Jan Brockmann. Ulrich Lissmann, care se alătură și el consiliului executiv global, va fi responsabil pentru Asia-Pacific. Nora Klug, fost consilier general al Grupului Bosch, va prelua rolul de director principal de personal și guvernanță. Ca director de transformare, Oliver Koukal se va ocupa de integrarea afacerii achiziționate, pentru care a fost deja responsabil ca manager de proiect. Membrii actuali ai managementului executiv, Thomas Volz și Birte Luebbert, vor continua să fie membri în consiliul executiv global.

Thomas Volz va fi în poziția de director financiar, iar Birte Luebbert va activa ca director operațional.

viewscnt
Afla mai multe despre
bosch
johnson controls