Criză de aditivi pentru motoarele diesel în Coreea de Sud

Criză de aditivi pentru motoarele diesel în Coreea de Sud
Profit.ro
Profit.ro
scris 9 nov 2021

O criză de uree amenință mai nou transporturile și industria energetică din Coreea de Sud.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Conform normelor legale antipoluare, în Coreea de Sud circa două milioane de vehicule pe motorină, în principal tiruri, trebuie să recurgă la aditivi pe bază de soluție de uree, care este utilizată și în fabrici pentru reducerea emisiilor. Șoferii de astfel de vehicule au început să facă stocuri de aditivi după ce luna trecută China a restricționat exporturile de uree. Între ianuarie și septembrie, aproape 97% din importurile de uree ale Coreei de Sud au provenit din China, a menționat Ministerul sud-coreean al comerțului, scrie Agerpres.

Securizarea muncii de la distanță CITEȘTE ȘI Securizarea muncii de la distanță

Criza amenință să împiedice inclusiv transportul de combustibili la benzinării, a notat un reprezentant al uneia din principalele rafinării din Coreea de Sud.

„Dacă benzinăriile nu primesc suficient combustibil, acest lucru poate contribui la creșterea costurilor logistice în aproape toate industriile, ceea ce crește în final povara resimțită de consumatori, prin creșterea prețurilor la bunurile de consum obișnuite”, a explicat acesta.

Impactul crizei ar putea fi însă și mai mare asupra sectorului industrial, care trebuie de asemenea să folosească uree pentru a scădea poluarea, sau să oprească producția. Din cele 835.000 de tone de uree importate în 2020 de Coreea de Sud, 34,7% au fost destinate industriei, 9,8% mașinilor și restul pentru producerea de îngrășăminte, conform Ministerului Mediului.

Dacă această criză a aprovizionării cu uree persistă, sectorul auto, deja confruntat cu o criză a semiconductorilor și cu creșteri de prețuri ale materiilor prime, va întâmpina dificultăți în obținerea de piese de la furnizori, a spus Lee Hang-koo, consilier la Institutul coreean pentru tehnologia automobilelor.

Marți, președintele sud-coreean a încercat să calmeze aceste temeri, afirmând într-o ședință de cabinet că „preocupările excesive” nu sunt necesare și că ajutorul e pe drum.

Cum îți aduci afacerea în online CITEȘTE ȘI Cum îți aduci afacerea în online

Guvernul a dispus livrări de uree din stocurile din sectorul public către domeniile unde se înregistrează lipsuri, iar tot marți ministrul apărării Suh Wook a declarat într-o comisie parlamentară că armata va împrumuta sectorului civil circa jumătate din stocurile sale de 445 de tone de soluție de uree pentru vehicule.

Coreea de Sud a contractat alte 200 de tone din Vietnam și discută cu alte țări pentru alte 10.000 de tone, suficient pentru producerea a circa 30.000 de aditiv. Un prim transport de 27.000 de litri va fi adus săptămâna aceasta cu un avion militar din Australia.

În 2015, pentru a controla emisiile, Coreea de Sud a introdus obligativitatea folosirii de soluții cu uree pentru mașinile pe motorină, măsură ce afectează în prezent 40% din vehiculele înregistrate în această țară. Prin introducerea sistemului SCR, autoturismele nu mai pot porni fără acești aditivi și camioanele au limită de viteză de 20 kilometri pe oră, ceea ce îi determină pe unii șoferi disperați să-și modifice mașinile sau să folosească alte soluții, au relatat media locale.

viewscnt
Afla mai multe despre
coreea de sud
motoare diesel