Compania de stat Transgaz, operatorul sistemului național de transport al gazelor naturale, vrea să înlocuiască o porțiune din conducta Țărmul Mării Negre (Tuzla)-Podișor, care va prelua hidrocarburile ce vor fi extrase începând din 2027 din cea mai mare exploatare offshore de profil a României, Neptun Deep, dezvoltată de OMV Petrom și Romgaz.
Conducta, în lungime de peste 308 kilometri, care face legătura între Tuzla, locul de unde vor fi preluate la țărm gazele din Neptun Deep, și stația de comprimare Podișor din județul Giurgiu, este aproape finalizată. Lucrările au demarat în iunie 2023, în baza unui contract în valoare de circa jumătate de miliard de euro.

Transgaz tocmai a inițiat o achiziție de material tubular, pentru înlocuirea unei porțiuni de conductă. Compania vrea să cumpere țevi de polietilenă cu lungime totală de 270 de metri.
″Achiziția de material tubular este necesară pentru punerea în siguranță și protejarea conductei de transport gaze naturale DN 1200 Marea Neagră - Podișor. Lucrările vizează zona de intersecție cu Alternativa Techirghiol, județul Constanța, și includ înlocuirea unei porțiuni din conducta DN 1200 și protejarea acesteia într-un tub de protecție DN 1400″, se arată în documentația de atribuire.

Valoarea achiziției Transgaz este estimată la circa 2,41 milioane lei plus TVA.
Alternativa Techirghiol, denumită și Autostrada Litoralului, este un proiect de construire a unui drum de mare viteză, cu lungime de circa 30 de kilometri, gândit să plece din autostrada 4, de la Cumpăna, și să ajungă în localitatea 23 August.
Scopul este ca șoferii să nu mai fie nevoiți să treacă prin Agigea, Techirghiol, Eforie și Tuzla, drumul proiectat fiind o alternativă pentru DN39, care leagă municipiul Constanța de stațiunile din sudul litoralului.