Consiliul Concurenței a anunțat joi că trebuie actualizat modul de analiză a cazurilor de pe piața comercializării produselor farmaceutice și parafarmaceutice prin farmacii din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbărilor apărute în comportamentul consumatorilor, dar și al companiilor de pe această piață.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast
”Consumatorii se orientează către farmaciile situate în proximitate, fiind dispuși să parcurgă pe jos maximum 1 km, pentru a achiziționa medicamentele și suplimentele alimentare de care au nevoie, arată un studiu al Consiliului Concurenței. Ca urmare, autoritatea de concurență consideră că trebuie actualizat modul de analiză a cazurilor de pe piața comercializării produselor farmaceutice și parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii) din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbărilor apărute în comportamentul consumatorilor, dar și al companiilor de pe această piață”, arată autoritatea de concurență.
CITEȘTE ȘI Grupul german de turism TUI a intrat pe pierderi masive în pandemie, apelând și la ajutoare de statÎn prezent, autoritatea definește piața geografică în cazul comerțului cu amănuntul de produse farmaceutice și parafarmaceutice ca o zonă delimitată de o rază de 3 km în jurul farmaciei țintă.
În ultimii ani, însă, numărul de tranzacții pe această piață a înregistrat o majorare semnificativă și, în același timp, a crescut densitatea farmaciilor în aria de 3 km.
Astfel, în cadrul analizelor pe care urmează sa le facă, Consiliul Concurenței va lua în considerare toate farmaciile existente pe o rază de un kilometru în jurul farmaciei țintă, în acest fel, adaptând modul de definire a pieței relevante geografice la noul context.
Consiliul Concurenței invită părțile interesate să trimită observații și puncte de vedere privind la noua modalitate de definire a pieței relevante geografice la adresa de e-mail bunuri.consum@consiliulconcurentei.ro, până la data de 15 ianuarie 2021.