Antreprenorul Dan Drăghici a vândut laboratorul de tehnică dentară Drăghici Dental, unul dintre cele mai mari din România și lider detașat în zona Moldovei, precum și firma Safra Dental, care furnizează produse și servicii destinate medicinei dentare, către compania franceză Minlay, conform informațiilor obținute de Profit.ro. VEZI MAI JOS CINE ESTE Minlay
Lanțul Junior&Family Dental Center rămâne în continuare în proprietatea sa.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
"Au cumpărat integral cele două companii. Ei, de fapt, au cumpărat tot ce înseamnă brandul Drăghici Dental în România și dorința lor este ca eu să dezvolt în continuare business-ul în România și în Europa, în general.
Noi o să creștem și mai mult pe zona asta din Europa. S-a digitalizat foarte mult domeniul nostru și ne dorim să producem mai mult pentru Europa. Și cu cei care au cumpărat, cu siguranță vom avea o putere mai mare pe piață să ne dezvoltăm atât în România, cât și în Europa.
Și financiar vorbind, ei sunt foarte puternici", spune, pentru Profit.ro, Dan Drăghici, fondatorul Drăghici Dental și al Safra Dental (Safra Implant), care va rămâne în continuare în managementul celor două companii, contribuind la dezvoltarea acestora.

"Noi, practic, producem dinți într-o fabrică la Iași, pe care îi vindem medicilor atât din România, cât și din Austria, Franța, Germania, Italia. Și cu ajutorul lor o să producem mai mulți dinți în fabrica de la Iași. Ei sunt mult mai puternici pe Europa. Ei sunt un grup în spatele acestui cumpărător și cumva consolidează operatori sau laboratoare care pot produce foarte mult în viitor.
La început miza o să fie pe România, pentru că ei își doresc foarte mult să cresc aici și o să fiu reprezentantul lor pe Europa de Est. Vrem să ne dezvoltăm și prin M&A.
Momentan e super, la început, acest plan. O să vedem în perioada următoare. Eu îmi doream foarte mult să cresc în zona asta de Europa, îmi era destul de mult singur și atunci, cu ajutorul acestor parteneri, o să creștem mai departe", explică fondatorul.
Cele două firme au fost achiziționate de compania franceză Minlay, activă tot în sectorul dentar.
"Este un partener strategic, în spatele lui e un fond de investiții. Minlay e compania care a cumpărat. În spatele acestei companii sunt niște fonduri de investiții.
Discuțiile au durat aproape 8 luni, due dilligence a durat cam 4 luni de zile, e prima lor achiziție în Europa de Est.

Au fost foarte pretențioși și atenți. Am avut discuții cu fonduri de investiții locale, dar i-am preferat pe cei care sunt partenerul nostru strategic.
Noi o să facem în continuare ce știm să facem: dinți. Atât în România, cât și cu ajutorul lor să creștem expunerea în Europa.
Noi am crescut an de an cu 30%. Cred că anul trecut am terminat undeva la 4 milioane de euro consolidat Safra cu Drăghici Dental iar ei se așteaptă ca noi în continuare să creștem măcar cu cât am crescut până acum", spune Dan Drăghici.
Junior & Family Dental rămâne în portofoliul său.
Exit by Choice, o companie de consultanță dezvoltată de antreprenorul Dan Berteanu, s-a ocupat cu procesul de pregătire a Drăghici Dental pentru vânzare și pentru exitul antreprenorului Dan Drăghici.
"Să crezi în visul tău atunci când nimeni altcineva nu o face nu e ușor. Nu e ușor nici să nu renunți atunci când drumul pare că nu merită parcurs, mai ales când îl parcurgi, în cea mai mare parte, singur. Dar poate tocmai în asta stă diferența între cei care performează și cei care renunță.

Un proiect început acum 17 ani merge mai departe. Astăzi nu mai sunt singur. Alături de mine sunt oameni care au crezut în această viziune, care au avut răbdare și care vor, împreună, să ducem acest brand mai departe — nu doar la nivel național, ci și european", adaugă fondatorul Dan Drăghici.
Minlay este o companie franceză fondată în 2006, specializată în producția și distribuția de proteze dentare de înaltă calitate. Cu sediul în Paris, Minlay operează în segmentul premium al pieței și furizează o gamă completă de produse protetice dentare — de la proteze fixe și
mobile, la soluții estetice și ortodontice — destinate atât cabinetelor stomatologice independente, cât și centrelor dentare din Franța,
Germania și Țările de Jos.
În perioada 2017–2022, Minlay a fost susținută de fondul de investiții Motion Equity Partners. Sub această conducere, compania și-a crescut semnificativ cifra de afaceri printr-o strategie agresivă de creștere organică și achiziții externe, realizând peste 20 de tranzacții de tip M&A.
De asemenea, a investit semnificativ în tehnologii digitale de fabricație, precum CAD/CAM, devenind lider tehnologic în domeniul său în Europa.

În iulie 2022, Minlay a fost achiziționată de fondul de investiții european Adagia Partners, într-o tranzacție de tip secondary buyout.
Adagia a preluat compania cu scopul de a continua expansiunea europeană și consolidarea pieței fragmentate a laboratoarelor dentare.
Achiziția realizată de Adagia Partners a fost susținută financiar de Ardian și Hayfin, care au oferit un pachet de finanțare de 120 milioane
euro sub forma unui împrumut unitranș pe 7 ani, cu o marjă de 6,3% și un leverage de 5,8x EBITDA. Pachetul a inclus și o linie de capital pentru investiții suplimentare de 20 milioane euro.
În plus, Altur Investissement (fost Turenne Investissement) a investit 2 milioane de euro într-un vehicul de co-investiție gestionat de Adagia
Capital Europe, obținând astfel o participație minoritară indirectă în capitalul Minlay.

Astăzi, Minlay este liderul pieței franceze de proteze dentare și un jucător important în Europa, cu 16 laboratoare și 12 branduri reunite
sub un model integrat, dar care păstrează identitatea fiecărui laborator. Compania continuă să investească în tehnologii avansate și să urmărească noi achiziții pentru a-și extinde prezența în Europa.
Rețeaua Junior&Family Dental Center numără două clinici în Iași, una în Timișoara și una în București, având un număr total de 26 de unit-uri dentare.
Grupul de firme din care face parte lanțul Junior&Family Dental Center mai cuprinde laboratorul de tehnică dentară Drăghici Dental, unul dintre cele mai mari din România și lider detașat în zona Moldovei, precum și Safra Dental, care oferă produse și servicii destinate medicinei dentare.
În 2019, antreprenorul Dan Drăghici, care deține mai multe linii de business în domeniul stomatolgiei, printre care și patru cabinete Junior&Family Dental în Iași, București și Timișoara, spunea pentru Profit.ro că vrea să afilieze la brandul său în jur de 50 de cabinete stomatologice independente în cadrul unei platforme prin care își propune să îi degreveze pe proprietarii acestor cabinete de o serie de responsabilități precum relația cu furnizorii, monitorizarea stocului de materiale necesare funcționării până la întocmirea documentelor către Casa de Asigurări de Sănătate, precum și de alte activități administrative.
Drăghici a creat atunci platforma "Junior&Family Partner", ce include un mix de servicii integrate care își propun să eficientizeze activitatea medicilor dentiști cu cabinete proprii, facilitându-le accesul la soluții de tehnică dentară, tehnologii noi, servicii de marketing și promovare, precum și accesul într-o rețea care furnizează servicii stomatologice integrate în pachete de beneficii pentru angajații din naționale și multinaționale.