Se schimbă radical modul de calcul al RCA

Se schimbă radical modul de calcul al RCA
Şerban Buşcu
Şerban Buşcu
scris 18 mai 2016

Autoritatea de Supraveghere Financiară ia în calcul modificarea sistemului bonus-malus, în așa fel încât la calculul RCA să se aibă în vedere și conduita în trafic a șoferului care dorește să își asigure mașina. 

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

"Autoritatea de supraveghere financiară ia în calcul modificarea sistemului bonus malus. Vrem să găsim o combinație între șofer și vehicul.  Această abordare va asigura o acuratețe mult mai mare a evaluării riscului. Vrem să acționăm cu mai multă fermitate atunci când firmele de asigurare introduc date eronate", a spus Marius Vorniceanu, vicepreședinte ASF, la Forumul Internațional Asigurări Reasigurări. Potrivit acestuia, un model asemănător celui fololist în Statele Unite ale Americii ar putea fi aplicat în România cu beneficii și pemntru clienți și pentru firmele de asigurare.  

"Vrem să introducem o nouă variantă de calcul al RCA în funcție de șofer. Am făcut o analiză și m-am uitat, de exemplu, cum e în SUA.  Orice eveniment din istoricul șoferului este cuantificat în preț. Fie că a avut un accident sau că a depășit neregulamentar.", a explicat Vorniceanu.

Pe de altă parte, spune coordonatorul sectorului asigurări din ASF, bazele de date actuale nu sunt suficiente, pentru aplicarea unui sistem bazat inclusiv pe evaluarea șoferului fiind nevoie de o mai mare transparență din partea firmelor de asigurare.

"La noi e o problemă că nu se permite accesul la bazele de date. Datele acestea nu se găsesc în CEDAM ci în cazierul șoferului. Dacă aplicăm acest sistem,atitudinile ostile ale celor care protestează pentru scumpirea RCA vor dispărea", arată Vorniceanu.

Vicepreședintele ASF crede că modificarea sistemului de tarifare va duce și la o schimbare a conduitei în trafic a șoferilor.

"Cei care au cazier cu foarte multe evenimente vor plăti mai mult.  Cei care sunt ok vor beneficia de tarife reduse, în schimb ceilalți vor fi sancționați. Dacă introducem acest sistem, poate să fie șoferul fiul oricărui patron, sau nu știu ce. Degeaba, va plăti mai mult dacă a avut accidente sau amenzi. Ar avea de câștigat și societatea și firmele de asigurări", a declarat reprezentantul supraveghetorului pieței.

O nouă lege a RCA se află în discuții la Parlamentul României. Principalele modificări vizează introducerea unui sistem de decontare directă care să permită clientului să își repare mașina pe banii propriului asigurător RCA, în cazul în care este lovit în trafic, dar și apariția unui sistem de cunatificare a vătămărilor corporale asemănător cu cel folosit de fostul ADAS.

Profit.ro organizează, în 23-24 mai, la Hotel Sheraton, sala Platinum, cu începere de la ora 9.00, prima ediție Profit Financial Forum, un eveniment în care sunt invitați reprezentanții instituțiilor de supraveghere și reglementare, ai asociațiilor profesionale din domeniul bacar și asigurări, șefi de bănci, fonduri de investiții, reprezentanți ai pieței de capital, pentru a dezbate viitorul piețelor financiare.

Pentru detalii și înregistrări, click AICI

viewscnt
Afla mai multe despre
rca
vorniceanu
pret rca
prima rca
cost rca
tarif rca