Profitul net al Raiffeisen Bank a scăzut cu un sfert după constituirea unor provizioane pentru Banca pentru Locuințe și un litigiu cu ANPC

Profitul net al Raiffeisen Bank a scăzut cu un sfert după constituirea unor provizioane pentru Banca pentru Locuințe și un litigiu cu ANPC
Mihai Baniţă
Mihai Baniţă
scris 14 nov 2019

Raiffeisen Bank România a încheiat primele 9 luni cu un profit net de 536 milioane de lei, față de 718 milioane de lei, cât înregistra în aceeași perioada a anului trecut. Scăderea cu 25 % a profitului net vine din creșterea provizioanelor inclusiv pentru participației în subsidiara Raiffeisen Banca pentru Locuințe, aflată într-un litigiu cu Curtea de Conturi, dar și pentru un proces cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

Veniturile operaționale au avansat cu 5%, an la an, până la 1,95 miliarde de lei, în timp ce cheltuielile operaționale au crescu cu 8% ajungând la un miliard de lei (930 milioane de lei în aceeași perioada din 2018), pe fondul creșterii investițiilor în tehnologie, al creșterii costului cu salariile și al creșterii contribuției la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare.

“Anunțăm din nou rezultate bune care provin din creșterea organică a băncii, pe toate produsele și segmentele de clienți, cu accent pe finanțările acordate companiilor. În condițiile în care mediul în care activăm ne provoacă permanent, cu schimbări legislative și evoluții puțin predictibile, faptul că ne dezvoltăm continuu și echilibrat ne confirmă, încă o dată, că suntem o organizație puternică și responsabilă”, a spus Steven van Groningen, președintele executiv al Raiffeisen Bank.

Potrivit raportului publicat la Viena, provizionul pentru Banca pentru Locuințe este de 23 de milioane de euro (circa 110 milioane de lei). Raiffeisen a schimbat, recent, denumirea băncii în Aedificium, și așteaptă o decizie de la Înalta Curte de Casație și Justiție într-un litigiu cu Curtea de Conturi, care spune că primele pentru sistemul de economisire-creditare au fost acordate ilegal de cele două bănci de locuințe de la noi și trebuie restituite. BCR a pierdut deja procesul pe această speță cu Curtea de Conturi.

Raiffeisen a mai constituit și un provizion de 9 milioane de euro (43 de milioane de lei) pentru un litigi cu ANPC – cel mai probabil în dosarul în care banca este acuzată a premeditat majorarea dobânzilor clienților fără să-i informeze la data acordării creditelor, potrivit unor documente interne. Banca a pierdut în fața ANPC în prima instanță.

CONFIRMARE Gigantul financiar Bank of China, una dintre cele mai mari bănci din lume, intră oficial în România via Budapesta CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Gigantul financiar Bank of China, una dintre cele mai mari bănci din lume, intră oficial în România via Budapesta

Raiffeisen a ajuns la active totale de 42,38 miliarde lei la 30 septembrie 2019, o creștere de 8%, an la an.

Portofoliul de credite nete al băncii a ajuns la 27,63 miliarde de lei, cu 13% mai mult față de aceeași perioada a anului trecut. Soldul creditelor către corporații mari și medii a crescut cu 14% față de aceeași perioada din 2018, creditele pentru IMM-uri au crescut cu 5%, iar cele pentru persoane fizice cu 9%, echilibrat, atât credite pentru achiziții de locuințe, cât și de nevoi personale.

Rata creditelor neperformante a scăzut la 3,9% la finalul lunii septembrie 2019, față de 4,3% în trimestrul 3 din 2018. Costul cu provizioanele a crescut semnificativ, față de aceeași perioada a anului trecut, până la 147 de milioane lei, dar această evoluție nu a fost generată de o degradare a calității portofoliului de credite, ci a survenit pe fondul unor schimbări metodologice, menționează banca.

Depozitele clienților au atins valoarea de 34,94 miliarde de lei în T3, în creștere cu 8% față de 30 septembrie 2018.

Numărul clienților digitali ai băncii (cei care folosesc aplicațiile de online și mobile banking) a ajuns în trimestrul al treilea din 2019 la 675.000.

La finalul trimestrului al treilea, portofoliul de carduri de credit Raiffeisen Bank a continuat să crească și continuăm să fim lideri de piață, cu peste 500.000 de carduri active.

La sfârșitul celui de-al treilea trimestru din 2019, banca avea 4.829 de angajați, 366 agenții (din care 32 cashless) și o rețea de peste 820 de ATM-uri, 22.200 de POS-uri și 290 mașini multifuncționale.

Raiffeisen Bank deservește în România peste 2 milioane de clienți persoane fizice, aproximativ 91.000 de IMM-uri și 5.750 de corporații mari și medii.

viewscnt
Afla mai multe despre
raiffeisen bank
rezultate raiffeisen bank
curtea de conturi
anpc