Ordinul ANPC cu privire la creditele în franci elvețieni, în urma controlului la Raiffeisen Bank, a fost semnat vineri și solicită băncii aducerea contractelor de credit la momentul anterior deciziei de a nu informa clienții cu privire la costurile creditului și să propună un nou grafic de rambursare.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast
Graficul de rambursare va trebui să se raporteze la condițiile contractuale de la momentul semnării contractului. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a amendat Raiffeisen Bank cu 50.000 de lei pentru practici incorecte, pentru că banca ar fi încălcat Legea 363/2007 privind combaterea practicilor comerciale incorecte pentru creditele în franci elvețieni acordate înainte de criză, în ceea ce privește modul de calcul al dobânzilor, scrie News.ro
Potrivit ANPC, Raiffeisen a prezentat un produs cu o dobândă favorabilă, pe care apoi a crescut-o de la 4,9% la 5,9%. Autoritatea consideră că banca a prezentat produsul ca fiind unul sigur, stabil, cu o dobândă mică, iar neinformarea corectă a consumatorilor de către bancă i-a determinat pe clienți să ia o hotărâre pe care altfel nu ar fi luat-o, adică să se împrumute în franci elvețieni. Potrivit unui document publicat de Grupul clienților cu credite în franci, amenda ANPC vine ca urmare a unor memorii trimise la Secretariatul General al Guvernului (SGG ) și la Administrația Prezidențială.
„Referitor la sesizările dumneavoastră transmise către Secretariatul General al Guvernului, respectiv către Administrația Prezidențială, redirecționate către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor și înregistrate cu nr. 6819/17.08.2017 și 6.834/17.08.2017 formulate împotriva Raiffeisen Bank, vă informăm faptul că, din verificările efectuate, echipa de control a identificat încălcări ale Legii 363/2007 privind practicile comerciale incorecte, motiv pentru care operatorul economic a fost sancționat contravențional, fiind dispusă măsura de încetare a practicilor comerciale incorecte. Menționăm faptul că operatorul economic de servicii financiare își rezervă dreptul de a contesta la instanța competentă sancțiunea și măsura dispusă”, se arată în răspunsul ANPC către Grupul clienților cu credite în CHF.
Banca, la rândul său, a anunțat că va contesta măsura în justiție.