OTP Bank - amendă pentru că ar fi încurcat adrese de e-mail

OTP Bank - amendă pentru că ar fi încurcat adrese de e-mail
Profit.ro
Profit.ro
scris 3 nov 2023

Autoritatea națională pentru protecția datelor personale a amendat OTP Bank, în urma unei investigații în care a constatat că banca ar fi transmis pe e-mail datele unei cliente către o altă persoană și nici nu ar fi notificat acest incident de securitate.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro: Energy Road - Energie la tine acasă. Parteneri: FPPG
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Amenda este de 3.000 de euro.

Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) spune că a finalizat în cursul lunii octombrie investigația la această bancă și a constatat încălcarea dispozițiilor art. 32 și art. 33 din Regulamentul (UE) 2016/679.

ANPC a intrat cu amenzi în Mall Băneasa CITEȘTE ȘI ANPC a intrat cu amenzi în Mall Băneasa

„În cadrul investigației realizate de Autoritatea de supraveghere, investigație efectuată pe baza unei plângeri, s-a constatat faptul că operatorul nu a adoptat suficiente măsuri de securitate conform art. 32 din RGPD, fapt care a condus la producerea incidentului de securitate, prin transmiterea pe e-mail a datelor personale ale petentei către o altă persoană.

Totodată, s-a constatat că OTP Bank România SA nu a notificat la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal incidentul de securitate ce a afectat datele personale petentei, încălcând astfel art. 33 din RGPD.”, se arată în comunicatul autorității.

Autoritatea mai subliniază că a aplicat băncii și măsuri corective, precum verificarea exactității datelor personale prelucrate, stabilirea unor reguli adecvate legate de redactarea și gestionarea fișierelor ce pot fi transmise prin folosirea mijloacelor de comunicare electronică (la distanță), instruirea persoanelor care prelucrează date ori automatizarea anumitor procese prin care să fie reduse riscurile de prelucrare ilegală sau neautorizată a datelor personale.

Secțiune realizată în parteneriat cu ING

Să ai un business de succes înseamnă, printre altele, să-ți alegi un partener de drum care te înțelege și te însoțește cu soluții potrivite pentru fiecare etapă de dezvoltare.

ING îți susține afacerea cu soluții variate: de la informații despre cum accesezi fonduri europene, la consultanță de business și produse bancare. Asta înseamnă banking și mai și de la ING.

viewscnt
Afla mai multe despre
otp
banci