Footprints AI, startup românesc de tehnologie care se prezintă ca operând cea mai avansată rețea de retail media din Europa Centrală și de Est, anunță lansarea primului Copilot AI dedicat retailului fizic și extinderea internațională prin noi parteneriate strategice.
Noul produs, un AI Copilot antrenat cu date reale din comportamentul consumatorilor, le permite retailerilor să transforme fiecare magazin într-un „radar” inteligent al planului de aprovizionare, de marketing dar și al nevoilor comunității.
Platforma analizează în timp real milioane de tranzacții zilnice, identifică tipare de consum și generează insight-uri utile pentru optimizarea aprovizionării, sortimentației, strategiei comerciale și de marketing.
12 iunie Eveniment Profit - Piața de Capital.forum - Provocări pe piața de capital în perioadă de tensiuni economice și sociale - Ediția a V-a

În primele cinci luni din 2025, Footprints AI a procesat peste 2,5 miliarde de tranzacții generate de peste 25 de milioane de cumpărători din Europa Centrală și de Est.
Extindere internațională și parteneriate strategice
Odată cu lansarea Copilotului AI, Footprints AI își continuă expansiunea internațională prin licențierea software-ului și a modelului de business către partenerii strategici. Compania a semnat recent un parteneriat cu Studenac, cel mai mare retailer alimentar din Croația, cu peste 1.400 de magazine.
Patforma este activă în Polonia, Estonia, Letonia, Lituania, iar în România, Altex și Carrefour sunt cei mai recenți jucători care au intrat în ecosistemul Footprints AI.
Dezvoltarea platformei a început în 2018 și s-a îmbunătățit continuu, dezvoltarea fiind susținută de o echipă de 50 de specialiști.

Retail media este unul dintre cele mai dinamice canale de publicitate digitală, cu o valoare estimată de peste 100 de miliarde de dolari la nivel global până în 2026, conform unui raport Boston Consulting Group. Footprints AI își propune să devină un lider regional în acest segment.
În România, piața este estimată la aproximativ 15 milioane euro, echivalentul a 1,5-2% din întreagă piață de publicitate, dar are un potențial de scalare de 3-4x în următorii ani, odată cu adopția tehnologiei create de Footprints AI și a dezvoltării ecosistemului de parteneri.

Creștere exponențială, estimări pentru 2025
În 2024, Footprints AI a generat de șase ori mai multe venituri comparativ cu 2023 și a încheiat anul cu o rețea de retaileri activi care acoperă peste 3.000 de locații.
Pentru 2025, compania estimează o creștere de peste cinci ori a veniturilor, grație extinderii regionale și apariției de noi verticale de business.
La începutul anului, compania a atras o investiție de 2,3 milioane de euro, destinată extinderii internaționale și accelerării dezvoltării tehnologice, prin integrarea de funcționalități avansate de inteligență artificială, automatizare, scalabilitate și securitate a datelor.