Cele mai importante 1% din aplicațiile pentru smartphone-uri și tablete înregistrează 80% din totalul numărului de instalări pentru toate aplicațiile disponibile.
Înainte de a-și face speranțe mari și a-și stabili obiectivele, dezvoltatorii independenți și companiile mici atrase de cifrele foarte mari de venituri vehiculate de Apple și Google, trebuie să știe că pătrunderea în zona de interes a utilizatorului este extrem de dificilă.
Popularitatea produselor dezvoltate de marile companii, precum și numărul foarte mare de aplicații disponibile creează o concurență acerbă pe piața aplicațiilor mobile.
Cel mai recent studiu publicat de Sensor Tower arată că 80% din cele 29.6 miliarde de download-uri înregistrate în Q3 2019 au mers către cele mai cunoscute 1% dintre aplicații.
CITEȘTE ȘI FOTO Orange lansează primul său smartphone compatibil 5G, care va debuta în RomâniaAsta înseamnă că 784.080 de dezvoltatori au împărțit în același trimestru 20% din numărul total de download-uri, adică 6 miliarde dintr-un total de 29.6 miliarde de download-uri.
În medie, într-un întreg trimestru, dezvoltatorii din afară procentului de top, au primit doar 7.650 de download-uri de căciulă.
Pentru a pune această cifră în context, în aceeași perioadă, Facebook s-a bucurat de 682 milioane de download-uri.
În ceea ce privește strict jocurile, situația este și mai disproporționată, cu 82% din download-uri mergând către top 1% cele mai populare produse.
1% din jocuri s-au bucurat de 9,1 miliarde de download-uri, dintr-un total de 11,1 miliarde în total. Restul de 99% din produse au împărțit între ele 2 miliarde de download-uri, adică aproximativ 18.000 de download-uri de fiecare.