ANCOM: Românii au cheltuit anul trecut, în medie, 87 de lei pentru servicii poștale. Firmele - 3.400 lei

ANCOM: Românii au cheltuit anul trecut, în medie, 87 de lei pentru servicii poștale. Firmele - 3.400 lei
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 30 mar 2016

Românii au cheltuit anul trecut, în medie, suma de 87 de lei pentru servicii poștale, în timp ce firmele au alocat 3.400 de lei pe an pentru aceleași tip de servicii, potrivit datelor autorității de reglementare în comunicații (ANCOM).

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

“Cele mai recente studii realizate de ANCOM în rândul utilizatorilor de servicii poștale din România arată că persoanele fizice au cheltuit, anul trecut, în medie, 87 de lei pentru astfel de servicii, cu o medie de 106 lei pe an în mediul urban și 56 de lei pe an în mediul rural, în timp ce persoanele juridice au cheltuit, în medie, 3.400 de lei pe an pentru aceleași servicii”, a declarat miercuri președintele ANCOM, Cătălin Marinescu, la Courier & Postal Services Forum 2016, eveniment dedicat sectorului de servicii poștale și curierat din România.

Potrivit studiilor de piață realizate pentru ANCOM, se arată într-un comunicat al instituției remis Profit.ro, atunci când aleg furnizorul de servicii poștale, utilizatorii persoane fizice din România se ghidează după tarifele practicate de furnizori, viteza de livrare, siguranța trimiterilor și respectarea timpilor de livrare, în timp ce persoanele juridice acordă mai multă atenție gradului de acoperire teritorială, siguranței trimiterilor și termenelor de livrare.

Aproape jumătate (45%) dintre expeditorii de scrisori persoane fizice ar fi dispuși să plătească dublu dacă, la nivel național, scrisoarea ar ajunge în aceeași zi, iar o treime (37%) dintre aceștia ar fi dispuși să plătească dublu dacă un colet expediat la nivel național ar ajunge a doua zi.

Majoritatea utilizatorilor de servicii poștale persoane fizice apreciază că următoarele caracteristici ar trebui să se regăsească în oferta tuturor furnizorilor de servicii poștale: sisteme de notificare privind data și ora livrării sau stadiul livrării, verificarea coletului la livrare, precum și asumarea răspunderii furnizorului pentru întârzierea livrării.

Poșta Română a pierdut anul trecut peste 9 puncte din piață, care a crescut cu 10,5% CITEȘTE ȘI Poșta Română a pierdut anul trecut peste 9 puncte din piață, care a crescut cu 10,5%

Totodată, 3 din 4 utilizatori persoane fizice consideră că este necesar ca furnizorii de servicii poștale să informeze destinatarii telefonic sau prin e-mail în legătură cu data și ora livrării.

În schimb, utilizatorii persoane juridice consideră că ar fi necesar ca, pe viitor, furnizorii de servicii poștale să introduce servicii de livrare a trimiterilor poștale în aceeași zi, la nivel național (indiferent de localitate), servicii internaționale de livrare bani și trimiteri de corespondență internaționale cu confirmare de primire, precum și livrare de colete supradimensionate sau cu regim special (volum/greutate/fragile/animale).

Studiul ANCOM a fost realizat de instituție la finele anului 2015, pe eșantioane reprezentative la nivel național pentru persoane fizice și juridice care au folosit servicii poștale în ultimele 12 luni anterioare studiilor.

Rezultatele studiilor vor fi utilizate de Autoritate pentru evaluarea serviciului universal în domeniul serviciilor poștale, în acord cu necesitățile de consum ale utilizatorilor finali.

viewscnt
Afla mai multe despre
ancom
posta
cheltuieli
studiu