Mai multe mari companii au decis să nu mai cumpere publicitate pe X/Twitter, cel puțin temporar, din cauza mesajelor care îndeamnă la ură, ce sunt din ce în ce mai frecvente în cadrul platformei și susținute inclusiv de Elon Musk.
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
După ce, doar cu o zi înainte, IBM a decis să întrerupă campaniile de reclame de pe X din cauză că acestea sunt afișate alături de mesaje pro naziste, alte mari companii au decis să facă același lucru.
Printre companiile care tocmai au întrerupt fluxul de bani către X prin cumpărarea de reclame se numără Apple, Disney, Lionsgate, Warner Brothers Discovery și Paramount Global.
În comunicatul oficial, Apple nu a specificat motivul pentru care a decis întreruperea campaniilor de publicitate derulate pe X.
Apple a mai luat această decizie, pentru scurt timp, anul trecut, după „o neînțelegere” între Elon Musk și Tim Cook. În septembrie, șeful Apple a spus că situația de pe X (privind mesajele care încurajează la ură) este „monitorizată atent”.
Motivul pentru care companiile decid acum să oprească reclamele pe X pare să aibă legătură cu faptul că proprietarul platformei, Elon Musk, a susțin recent o teorie conspiraționistă antisemită.
Teoria - aceeași care a fost expusă și de cel care a ucis 11 oameni într-o sinagogă din Pittsburgh - susține că evreii din Statele Unite pun la cale o invazie de emigranți de culoare și a fost răspândită masiv în timpul mandatului lui Donald Trump.