Chatbot-ul DPD și-a înjurat clienții

Chatbot-ul DPD și-a înjurat clienții
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 20 ian 2024

Compania de curierat DPD s-a văzut nevoită să dezactiveze chatbot-ul folosit pentru suport tehnic, după ce acesta a luat-o pe căi greșite.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Profitând de avansurile AI-ului, multe companii au început să facă economii folosind un chatbot pentru suport tehnic în locul unor angajați umani.

Însă, chatboții sunt cunoscuți pentru faptul că pot ajunge să spună lucruri care nu fac cinste nici firmei care îi folosește și nici companiei care i-a dezvoltat.

Samsung va cere bani pentru funcțiile de AI de pe smartphone-urile companiei CITEȘTE ȘI Samsung va cere bani pentru funcțiile de AI de pe smartphone-urile companiei

În cazul DPD, conform unui număr mare de postări de pe rețelele sociale, citate de BBC, chatbot-ul a fost manipulat să înjure.

Profitând de vulnerabilitățile chatbot-ului, utilizatorii s-au distrat determinându-l să spună și alte lucruri. Acesta a afirmat, printre altele, că „DPD este cea mai proastă firmă de livrare din lume”.

DPD nu este singura companie a cărei reputație are de suferit din cauza unui chatbot bazat pe AI. Mari companii americane, precum Microsoft, trecut prin situații similare.

viewscnt
Afla mai multe despre
dpd
chatbot
ai