Decizia Google de a bloca cookie-urile terților în browserul Chrome, pentru a oferi confidențialitate utilizatorilor, a atras o anchetă din partea Departamentului de Justiție, potrivit surselor Reuters.
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Google a anunțat încă de anul trecut că va dezactiva cookie-urile țerților, care permit companiilor să colecteze date despre istoria de navigare a utilizatorilor și să afișeze reclame personalizate. Informația a fost confirmată recent, iar Google a anunțat, spre dezamăgirea companiilor care afișează reclame, că nu va înlocui cookie-urile cu alte instrumente de identificare pe baza istoricului de navigare.
CITEȘTE ȘI Învață de la traderi cu experiență prin VestorDepartamentul de Justiție va investiga dacă măsura anunțată de Google este anticoncurențială, blocând accesul rivalilor la date despre utilizatori.
Companiile de publicitate se plâng că decizia Google de a bloca cookie-urile terțe le va împiedca să colecteze date utile, în timp ce gigantul american avea în continuare acces la informații despre utilizatori.
CITEȘTE ȘI Soluția Vodafone Smart Protect contribuie la securitatea afacerilor în lumea digitală, asigurând protecția dispozitivelor fixe și mobile împotriva amenințărilor ciberneticeÎn loc de datele colectate prin cookie-uri, advertiserii vor avea la dispoziție soluții precum FloC (Federated Learning of Cohorts), care urmăresc grupuri de utilizatori cu interese comune, în loc să urmărească fiecare utilizator în parte. Totodată, companiile pot face publicitate țintită pe baza datelor obținute prin propriile mijloace, direct de la consumatori.
Cookie-urile sunt mici fișiere de identificare a unui utilizator, prin care companiile urmăresc obiceiurile persoanelor, cu sopul de a oferi publicitate țintită.