Google, acuzat că furnizează advertiserilor în secret datele personale ale utilizatorilor

Google, acuzat că furnizează advertiserilor în secret datele personale ale utilizatorilor
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 5 sep 2019

Gigantul american ar încălca legislația GDPR postând datele personale ale utilizatorilor pe pagini web ascunse, de unde sunt preluate și folosite de companiile de publicitate.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Johnny Ryan, CPO-ul de la Brave, unul din browser-ele care concurează cu Chrome, a trimis către oficialitățile irlandeze de protecție a datelor, dovezi conform cărora Google ar exploata datele personale ale europenilor dincolo de limitele legii.

Google ar folosi o gamă largă de informații personale în acest sens, fără cunoștința utilizatorilor sau a autorităților, precum rasa, starea sănătății și înclinațiile politice.

Ryan spune că a descoperit practica Google cercetând modul în care propriile sale date personale erau vândute pe Authorized Buyers (fostul DoubleClick), cea mai mare bursă de reclamă online în timp real din lume.

Infractorii cibernetici au folosit peste 50.000 de manuale și eseuri școlare pentru a ascunde malware CITEȘTE ȘI Infractorii cibernetici au folosit peste 50.000 de manuale și eseuri școlare pentru a ascunde malware

Utilizatorul primește o etichetă de identificare, iar datele acestuia sunt postate pe o pagină ascunsă, unde companiile de publicitate se loghează pentru a le prelua.

Eticheta face legătura cu istoricul de navigare al utilizatorului, iar agențiile pot folosi informațiile pentru targetarea acestuia cu reclame care se potrivesc cât mai bine intereselor personale.

Google răspunde acuzațiilor spunând că nu servește reclame targetate fără acordul utilizatorilor, însă oficialii companiilor recunosc că încă nu au văzut dovezile strânse de CPO-ul Brave.

viewscnt
Afla mai multe despre
google
gdpr
reclame