Gigantul american Google a fost amendat de autoritățile franceze cu 150 de milioane de euro pentru abuz de poziție dominantă pe piața de publicitate online și pentru aplicarea unor reguli neclare de utilizare a servicului Google Ads.
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Potrivit autorităților franceze în domeniul concurenței, regulile de utilizare pentru serviciului Google Ads sunt „opace și greu de înțeles”, iar implementarea acestor se face „într-o manieră nedreaptă și arbitrară”.
CITEȘTE ȘI Startup-ul Glovo, prezent și în România, intră în clubul unicornilorÎn acest context, autoritățile au solicitat Google să clarifice, pentru cumpărătorii de publicitate, regulile platformei Google Ads și procedurile de suspendare a conturilor.
Isabelle de Silva, șefa autorițății franceze din domeniul concurenței, a afirmat, potrivit Reuters, că dominația Google pe piața publicității online este "extraordinară", cu o cotă de piață de circa 90%.
Google a fost acuzată, în repetate rânduri, de abuz de poziție dominantă și practici anticoncurențiale.