În secret, Google a realizat parteneriate cu mai mulți publisheri, pe care îi plătește pentru a folosi un instrument de AI pentru publicarea conținutului online.
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Parteneriatele, conform Adweek, fac parte din cadrul Google News Initiative, un program vechi de șase ani prin care gigantul finanțează proiecte de educație media, instrumente de verificare a faptelor și alte resurse pentru redacții.
Instrumentul în cauză, aflat în stadiu beta, poate fi folosit pentru a publica rapid rezumate ale unor articole preluate de pe alte site-uri.
Rezumarea articolelor și a documentelor este una dintre funcțiile la care AI-ul, în stadiul actual, se pricepe cel mai bine.
Instrumentul este promovat ca un mijloc prin care site-urile mici își pot crește eficiența și pot publica mai mult conținut cu ajutorul inteligenței artificiale.
Pentru a-i folosi soluția de AI, Google plătește un număr mic de publisheri cu sume de cinci cifre, conform Adweek.
Proiectul este deja unul controversat, întrucât Google nu le cere partenerilor săi să facă public faptul că articolele respective sunt create cu ajutorul inteligenței artificiale.