Butonul prin care putea fi accesată rapid secțiunea de cumpărături din Instagram a dispărut în cazul mai multor utilizatori, ca urmare a unui nou test derulat de platforma socială deținută de Meta.
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup
În urmă cu mai mulți ani, Instagram lansa o secțiune de cumpărături prin care spera să-și crească veniturile și, pentru a o face cât mai ușor accesibilă, punea un buton dedicat direct pe bara din partea de jos a ecranului.
Acum, compania ar vrea să ascundă butonul pentru secțiunea de Shopping și testează o interfață în care acesta lipsește de pe bară. Locul secțiunii de shopping pe bara de butoane este luat de secțiunea de notificări.
Secțiunea de cumpărături nu dispare, însă, este suficient de bine ascunsă încât cei care nu sunt interesați să o folosească să nu-i simtă lipsa. Aceasta apare, în cadrul testului, în meniul secundar din cadrul paginii de profil, alături de opțiuni precum postările salvate și lista de persoane apropiate.
Mutarea secțiunii de cumpărături din cel mai vizibil loc al platformei sociale arată scăderea interesului Instagram pentru partea de comerț.
În fapt, surse din cadrul companiei, citate de The Information, spun că Instagram își va muta focusul de la comerț înapoi la vânzările prin reclame și că, pe această idee, secțiunea de shopping ar trebui să dispară în martie 2023.