Mark Zuckerberg: vom lansa un serviciu pe bază de abonament prin care utilizatorii Facebook vor plăti pentru conținutul publicațiilor

Mark Zuckerberg: vom lansa un serviciu pe bază de abonament prin care utilizatorii Facebook vor plăti pentru conținutul publicațiilor
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 24 aug 2017

Mark Zuckerberg a confirmat faptul că Facebook urmează să dezvolte un serviciu prin care utilizatorii se vor abona contra-cost pentru a avea acces în cadrul rețelei de socializare la conținutul publicațiilor media.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Confirmarea lui Zuckerberg vine la aproximativ o lună după ce informația a ieșit la iveală în presă. Facebook va avea un așa-numit paywall în care conținutul anumitor publicații va putea fi accesat doar pe bază de abonament.

Pentru început, Facebook va testa serviciul cu un număr limitat de publisheri din Statele Unite și Europa. Testele vor începe spre finalul anului, urmând ca, în funcție de evoluția acestora, Facebook să decidă mai întâi extinderea testării și apoi lansarea oficială a serviciului.

Paywall-ul Facebook va fi disponibil exclusiv pentru formatul Instant Articles. Dezvoltat și disponibil exclusiv pe Facebook, acest format contribuie la încărcarea aproape instantanee a paginilor și afișează reclame ale căror venituri sunt împărțite între publicație și Facebook.

Elon Musk și alte personalități ale industriei tehnologice cer ONU să acționeze împotriva roboților ucigași CITEȘTE ȘI Elon Musk și alte personalități ale industriei tehnologice cer ONU să acționeze împotriva roboților ucigași

Anunțul făcut de Zuckerberg vine după ce mai mute publicații importante, printre care The New York Times și The Wall Street Journal au început să renunțe deja la formatul Instant Articles din cauza scăderii veniturilor.

Paywall-ul celor de la Facebook are tocmai rolul de a recâștiga marii publisheri. Veniturile generate de acest sistem, spune chiar Zuckerberg, vor merge în întregime la publicații.

În plus, șeful Facebook promite o vizibilitate mai bună în cadrul rețelei sociale pentru publicațiile media. Acesta spune că articolele publicate pe Facebook vor fi însoțite pe viitor de logo-ul publicației.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
instant articles
paywall