Olympus iese de pe piața aparatelor foto

Olympus iese de pe piața aparatelor foto
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 25 iun 2020

Unul dintre cei mai renumiți și apreciați producători de aparate foto, în special pentru DSLR-uri, Olympus, anunță vânzarea diviziei foto și ieșirea de pe această piață, după 84 de ani de activitate.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Prezent pe piață încă din 1936, Olympus își va vinde business-ul de aparate foto unei firme japoneze de capital privat, numită Japan Industrial Partners. Nu au fost anunțate detaliile tranzacției.

Olympus a operat pe pierdere în ultimii trei ani. Compania japoneză și-a concentrat atenția în ultima vreme pe camerele foto mirrorless, care oferă performanța DSLR-urilor, dar sunt mai mici și mai ușoare.

Twitter a plasat un avertisment pe un tweet al președintelui Trump, pentru comportament abuziv CITEȘTE ȘI Twitter a plasat un avertisment pe un tweet al președintelui Trump, pentru comportament abuziv

Trecerea la aparate foto digitale din anii ‘90 găsea Olympus într-o poziție excelentă, fiind depășită la acea vreme doar de Sony.

Produsele Olympus au fost în general apreciate de consumatori, inclusiv de fotografii profesioniști. Japonezii, însă, n-au reușit să găsească cheia spre profitabilitate într-o foarte dificilă piață a aparatelor foto, afectată grav de răspândirea smartphone-urilor.

În 2017, aparatele foto reprezentau un business de 3 miliarde de dolari pentru Olympus. Anul trecut, compania japoneză reușea să atingă venituri de doar 400 milioane de dolari.

Pe durata pandemiei, veniturile Olympus au scăzut și mai brusc, susțin reprezentanți ai companiei.

Compania japoneză se va concentra acum pe dispozitive medicale, în special cele de imagistică, precum endoscoape, unde partea optică este foarte importantă.

viewscnt
Afla mai multe despre
olympus
foto