Modul în care Facebook gestionează datele utilizatorilor se află în centrul celei mai noi investigații desfășurate de Uniunea Europeană.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Google nu este singurul gigant american vizat de o nouă investigație a Uniunii Europene. O investigație separată vizează Facebook, însă considerentele sunt aceleași: modul în care sunt colectate și gestionate datele.
Aflată în fază preliminară, noua investigație în care Facebook este vizată se concentrează pe modul în care sunt colectate și procesate datele și în special pe felul în care acestea sunt folosite în scopuri publicitare.
Nu mai este un secret pentru nimeni că, atât pentru Facebook, cât și pentru Google, care nu se sfiesc să recunoască faptul că sunt companii de publicitate, datele utilizatorilor sunt esențiale. Acestea le ajută să targeteze cât mai eficient reclamele, în funcție de interesele și obișnuințele oamenilor.
CITEȘTE ȘI Facebook lansează un instrument pentru transferul fotografiilor pe alte platformeAutoritățile europene vor să stabilească dacă Facebook impune restricții în utilizarea datelor de către companiile terțe în schimbul accesului la API-urile de Instagram și Facebook.
Investigatorii bănuiesc că Facebook se folosește de avantajul oferit de imensele cantități de date deținute pentru a-și crea un avantaj incorect și a impiedica companiile concurente să-i amenințe poziția.
Este a doua investigație prin care UE vizează Facebook în tot atâtea luni, după cea care se concentrează pe Marketplace, secțiunea de anunțuri a gigantului american.