Piața locală a spațiilor logistice și industriale a accelerat expanisunea în 2020 atât prin prisma cererii, care s-a apropiat de pragul de 1 milion de metri pătrați, cât și în ceea ce privește livrările de noi spații, care au atins suprafața de 649.000 de metri pătrați, ambii indicatori atingând noi recorduri.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Spre deosebire de alte segmente ale pieței imobiliare, sectorul logistic a beneficiat de contextul creat de situația globală printr-o creștere semnificativă a nevoii de spații de depozitare. Această cerere a fost generată în prinicipal de sectoarele de retail, e-commerce și FMCG, companiile căutând să își maximizeze eficiența operațională și volumul vânzărilor prin scurtarea lanțurilor de aprovizionare și a timpului de livrare către consumatorii finali, arată datele companiei de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.
CITEȘTE ȘI Ce faci atunci când fiecare client vrea altceva de la magazinul tău online?Profi, Carrefour, Selgros, IKEA, Brico Depot, XXXLutz, Mobexpert, Decathlon, LPP sau Bebe Tei sunt doar o parte dintre retailerii care au semnat contracte relevante de închiriere în 2020, alături de alți jucători importanți din online, precum Notino, Boutique Mall, epantofi.ro, elefant.ro sau mobilier1.ro. De altfel, companiile de retail și e-commerce au închiriat spații cu o suprafață cumulată de 454.000 de metri pătrați, având o cotă de piață de 46% în volumul tranzacționat. Alte sectoare active au fost cel al operatorilor logistici (14%), automotive (11%) și industria farmaceutică (8%).
Bucureștiul a atras anul trecut 65% din volumul tranzacționat, în timp ce Timișoara și-a reconfirmat poziția de cea mai activă piață regională, cu aproape 100.000 de metri pătrați tranzacționați.
CITEȘTE ȘI Experții THC.RO estimează o creștere solidă a mediului e-commerce în România și în 2021„2021 se anunță un an la fel de dinamic și consistent din perspectiva cererii și a proiectelor logistice noi, în condițiile în care dezvoltatorii au deja în construcție spații cu o suprafață cumulată de aproximativ 450.000 de metri pătrați. Bucureștiul rămâne cea mai activă piață, în jurul Capitalei fiind concentrate circa 60% din noile livrări.
CITEȘTE ȘI Succesul Wörwag Pharma: de la farmacie la companie farmaceutică internaționalăDezvoltările continuă și în orașele cheie, cu potențial economic și logistic consacrat, cum ar fi Cluj, Timișoara, Brașov, Ploiești, Craiova sau Sibiu”, a adăugat Andrei Brinzea, Partner, Land & Industrial Agency, Cushman & Wakefield Echinox.