ACDBR: În România, nu există la ora actuală o definire clară a distribuitorului

ACDBR: În România, nu există la ora actuală o definire clară a distribuitorului
Thomas Dincă
Thomas Dincă
scris 3 nov 2017

Distribuitorul este considerat, în România, acel samsar care se duce și cumpără în Piața Obor și vinde mai departe, pentru că nu există la ora actuală un statut al distribuitorului în legislația specifică, însă acest lucru trebuie reglementat, a declarat, joi, președintele Asociației Companiilor de Distribuție de Bunuri din România (ACDBR), Ovidiu Gheorghe, la o dezbatere de profil organizată la Academia de Studii Economice.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Profit News TV - Maraton Fonduri Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC Bank, Fabrica de Consultanță.
11 iunie - Medika TV - Maraton Sănătatea Aparatului Urinar
12 iunie - Profit News TV - Maraton Energie
13 iunie - Eveniment Profit.ro - Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, ROCA Industry, Sphera, Teraplast
17 iunie - Eveniment Profit.ro - Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield, Globalworth, Meta Estate

"Distribuitorul este considerat acel samsar care se duce și cumpără în Piața Obor și vinde mai departe, pentru că nu există la ora actuală un statut pentru distribuitor în legislația specifică, respectiv OUG 99. Intrăm în codul CAEN ca și comercianți de bunuri cu ridicata sau cu amănuntul, dar dacă nu am fi, de la consumator la producător ar fi greu să ajungă produsele. În prezent, nu există o definire clară a noțiunii juridice a distribuitorului. Cea din Codul consumului este din anul 2004, dar pe care trebuie să lucrăm, deoarece distribuitorul este definit ca operatorul economic din lanțul de distribuție a cărui activitate profesională nu afectează caracteristicile produsului. Eu nu o înțeleg și sunt absolvent de drept, deci trebuie să lucrăm un pic pe ea", a precizat Gheorghe, citat de Agerpres.

Acesta s-a referit și la abuzul de poziție dominantă exercitat de marile lanțuri de magazine, ceea ce va duce la dispariția magazinelor de proximitate și implicit a produsului tradițional românesc.

viewscnt
Afla mai multe despre
magazine