Centrele comerciale Unirea Shopping Center din București și Brașov, considerate repere emblematice ale retailului urban, cu suprafețe de peste 80.000 de metri pătrați, respectiv 16.000 de metri pătrați, vor intra într-un proces de transformare completă.
Mandatul primit de Colliers România include realizarea studiului de concept, redefinirea spațiilor comerciale și atragerea unor chiriași noi, potriviți contextului actual al pieței și specificului fiecărei locații.

Până la finalul anilor ’90, Unirea Shopping Center București era singurul centru comercial de mari dimensiuni din Capitală și un punct de referință pentru cumpărături.
În ultimele două decenii, piața s-a extins rapid, cu peste 50 de centre și galerii comerciale dezvoltate în București și împrejurimi, schimbând treptat comportamentele de consum și orientând publicul către formate de proximitate sau concepte tematice, mai aproape de casă ori de birou.
„Unirea a fost întotdeauna mai mult decât un centru comercial - a fost și rămâne un reper pentru bucureșteni și pentru mulți dintre români. Într-un moment în care zona centrală a orașului trece prin transformări importante, considerăm că este timpul potrivit pentru o nouă etapă în viața acestui spațiu.

Ne dorim ca Unirea să redevină un loc vibrant, cu oferte actuale și atractive, care combină funcții diverse și răspund așteptărilor unui public modern. Vizăm o transformare completă, care să repoziționeze centrul într-un mod relevant și inovator.
În acest proces, este firesc să căutăm retaileri și concepte noi, dar și să colaborăm cu operatorii existenți care împărtășesc viziunea noastră și sunt deschiși să se alinieze noii direcții de dezvoltare”, a declarat Alexander Adamescu, Președintele Consiliului de Administrație Unirea Shopping Center.

Unirea București
Obiectivul proprietarului este transformarea Unirea București într-un spațiu multifuncțional modern și adaptabil, care să depășească modelul tradițional de retail axat pe fashion. Noul concept va integra o gamă diversificată de funcționalități și servicii - de la restaurante, cafenele și rooftop bars, până la zone dedicate culturii, sportului și divertismentului.
Totodată, proiectul ia în calcul includerea unor spații de co-working sau birouri clasice, pentru a răspunde cerințelor tot mai variate ale consumatorilor urbani și ale turiștilor care frecventează zona centrală.

Și Unirea Shopping Center Brașov, care găzduiește în prezent doi operatori de fitness și un restaurant-lounge la ultimul etaj, va intra într-un proces extins de renovare, iar redeschiderea este estimată pentru sfârșitul anului 2026 sau începutul lui 2027.
Planurile vizează transformarea centrului într-un spațiu urban multifuncțional, adaptat noilor tendințe în materie de consum, mobilitate și stil de viață.

Unirea Brașov