INTERVIU Noua șefă Bringo România: Atragerea de noi clienți este tot mai dificilă. Inteligența artificială nu poate fi ignorată

INTERVIU Noua șefă Bringo România: Atragerea de noi clienți este tot mai dificilă. Inteligența artificială nu poate fi ignorată
Andreea Guţu
Andreea Guţu
scris 26 apr 2024

Bringo România, aplicație IT prin intermediul căreia produsele diferitelor magazine pot fi comandate și primite de cumpărători direct acasă, preluată în 2017 de grupul francez de retail Carrefour, tranzacție anunțată în premieră de Profit.ro, și-a menținut în 2023 cifra de afaceri la un nivel similar cu cel din anul anterior, la aproximativ 100 milioane de euro. Pentru 2024, compania estimează o creștere cu 10% a afacerilor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

În toamnă, Profit.ro a anunțat plecarea lui Cătălin Samara din funcția de Director al Bringo Internațional, postul fiind preluat de Florina Dobre.

Anterior, Florina Dobre a ocupat roluri de management în cadrul Vodafone România, ultima poziție ocupată fiind cea de Customer Operations Support Director. În tot acest timp, a gestionat proiecte strategice precum transformare digitală, automatizare de procese, transformare canale de vânzare la distanță, management de proiect și gestionarea riscului.

În 2019 s-a alăturat echipei Carrefour România, în rolul de Director de Operațiuni și Experiență Clienți (Customer Operations and Expericence). 

Germanii de la KZWO, cu produse pentru vase de croazieră, yahturi, rulote și biserici, pregătesc o fabrică în România CITEȘTE ȘI Germanii de la KZWO, cu produse pentru vase de croazieră, yahturi, rulote și biserici, pregătesc o fabrică în România

„Ne-am menținut numărul de comenzi în 2023. Am avut peste 1,7 milioane comenzi și am reușit să ne menținem cifra de afaceri, tot pe la undeva 100 milioane euro, deși după pandemie lucrurile tind să fie mai dificile din această perspectivă. Noi am reușit să ne menținem numărul de comenzi în condițiile în care și competiția a fragmentat mult mai mult piața și este și mult mai prezentă în piață. Coșul mediu a fost undeva la 300 de lei. În 2023, ne așteptăm să crească numărul de comenzi cu circa 10%, creșterea fiind susținută și de planurile de a dezvolta suplimentar verticale”, spune acum Florina Dobre, noul CEO al Bringo România, într-un interviu pentru Profit.ro.

Aplicația Bringo are în prezent 217 de parteneri, din diferite domenii. Planurile companiei vizează extinderea parteneriatelor curente și mai puțin a numărului acestora.

„Întotdeauna suntem deschiși la oportunități de colaborare și o să vedem pe parcursul anului ce ne iese. Nu ne-am propus un target cantitativ pentru anul acesta, ci ne propunem să ne uităm foarte atent la relevanța pe care acei vendori îi au pentru clienții noștri. Ne dorim să extindem aceste parteneriate către zone care sunt de interes pentru clienții noștri, dar nu neapărat volumetric”, mai spune aceasta.

CONFIRMARE Proprietarul Mega Image lansează în România un hub tech CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Proprietarul Mega Image lansează în România un hub tech

Cele mai multe achiziții au venit în 2023 din retailul alimentar, pet shop și farmacii, trend care se va menține și în 2024.

„Continuă să fie produsele fresh pe primul loc. Ca și produse - bananele, pătrunjelul, ceapa, produse de consum imediat. Banana e oricum întotdeauna în top. Anul trecut am livrat peste 2 milioane de banane.

După aceste categorii de fresh din zona de retail alimentar, urmează zona de pet shop. Aici regine sunt pisicile, unde hrana și nisipul pentru pisici este câștigător absolut și, extrem de aproape, vin farmaciile, unde se cumpără foarte mult Ibuprofen, spray nazal”, precizează Florina Dobre.

„Este un trend pe care îl observăm deja și un comportament care a căpătat o frecvență începând cu pandemia. Cel mai probabil că da, se va menține și în 2024. Nevoia de fresh continuă să existe, iar partea de pet shop, fiind vorba de cei mai apropiați prieteni, de asemenea, cred că va continua să rămână acolo”, completează CEO-ul Bringo.

Ea adaugă că și atragerea de noi clienți este tot mai dificilă, în principal pe fondul intrării a noi jucători pe piața de delivery.

„Piața în acest moment este extrem de educată și există foarte multe oportunități de cumpărare. Și, apropo de tendința aceasta de omnichannel și ocazie de consum, dă posibilitatea clientului să aleagă în funcție de nevoia imediată. Asta însă nu garantează revenirea pe aceeași platformă, motiv pentru care trebuie să rămâi extrem de relevant pentru client pentru a te lua în considerare”, mai spune Florina Dobre.

ULTIMA ORĂ CONFIRMARE Gigantul mexican Bimbo, care a preluat Vel Pitar, cel mai mare producător local de pâine, cumpără acum și cea mai vândută pâine din România CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ CONFIRMARE Gigantul mexican Bimbo, care a preluat Vel Pitar, cel mai mare producător local de pâine, cumpără acum și cea mai vândută pâine din România

Vânzările omnichannel se mențin și în 2024. Clienții vor utiliza toate punctele de interacțiune care le oferă un beneficiu.

„O altă tendință este utilizarea inteligenței artificiale, care nu poate fi ignorată pentru că este unealta care poate ajuta extrem de mult în a simplifica călătoria aceasta a clientului și întreg fluxul de cumpărare pe care îl are, punând la dispoziția retailerilor tool-uri care facilitează foarte mult procesele de retur, de facturare. Se pot face nenumărate lucruri și atunci, este un trend care cu siguranță va fi de luat în seama și utilizat”, completează aceasta.

Lanțul românesc de restaurante Spartan, proaspăt vândut, inclusiv unui fost fotbalist, vizează acum locul 2 pe piața locală și extinderea rețelei externe. Lansează și o școală de management CITEȘTE ȘI Lanțul românesc de restaurante Spartan, proaspăt vândut, inclusiv unui fost fotbalist, vizează acum locul 2 pe piața locală și extinderea rețelei externe. Lansează și o școală de management

Carrefour a intrat în acționariatul Bringo Magazin în octombrie 2016, la momentul înființării companiei, cu un pachet de 30%, alături de Beta Software Management - 21% și Ascend Netsolutions - 49%.

Ulterior, Profit.ro a anunțat în premieră că, grupul francez a preluat controlul Bringo Magazin, cumpărând acțiunile aflate în proprietatea Beta Software Management.

În iulie 2018, grupul francez și-a majorat participația la 70%, prin achiziționarea unui pachet de acțiuni de 19% cu 200.000 euro (circa 930.000 lei). O altă tranzacție a avut loc în primăvara anului 2020 și a vizat 10% din capitalul social pentru suma de 5,75 milioane de lei.

După câteva luni, în august 2020, un alt pachet de 10% din titlurile Bringo Magazin a intrat în proprietatea Carrefour pentru 10,2 milioane de lei, care a ajuns astfel la 90% din capitalul social al companiei.

În toamna 2021, Profit.ro a anunțat că Grupul francez de retail Carrefour a preluat încă 10% din acțiunile platformei Bringo. În urma operațiunii, Carrefour, prin Allib Rom, devine unicul acționar al platformei.

Dedeman se extinde cu o investiție de 19 milioane euro CITEȘTE ȘI Dedeman se extinde cu o investiție de 19 milioane euro

În cinci ani, Bringo s-a extins în 37 de orașe din România și include în acest moment în aplicație peste 100 de magazine Carrefour în toate formatele (hipermarket, supermarket, express și Supeco). 

Bringo este o aplicație de cumpărături online, unde poți găsi tot ce ai nevoie - de la legume și fructe, până la echipament sportiv și cărți din cele peste 200 de magazine partenere - în total, peste 90 000 de produse cu mai multe opțiuni de livrare: livrare rapidă, planificată în aceeași zi sau serviciul Click&Collect.

În decembrie 2023 a lansat Bringo Mall, un serviciu disponibil în premieră pe piața de e-commerce și e-grocery din România, care le permite clientilor să plaseze o singură comandă cu produse din mai multe magazine.

Bringo este disponibilă în peste 37 de orașe din România, dar și în alte două țări, prin Bringo International.

viewscnt
Afla mai multe despre
bringo
florina dobre