Numărul de magazine destinate vânzării de marijuana l-a depășit pe cel de unități al lanțurilor McDonald's și Starbucks în statul american Oregon la numai o lună de la legalizarea comercializării canabisului în scop recreațional în acest stat, potrivit portalului financiar Zero Hedge.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast
Expansiunea acestui tip de afacere a fost accelerată și de legalizarea consumului de marijuana în scopuri medicale, înainte ca vânzarea în scop recreațional să fie permisă. În Oregon, existau peste 250 de unități medicale care vindeau canabis, care s-au reprofilat ulterior, devenind magazine.
Compararea numărului de magazine destinate comercializării canabisului cu numărul total de cafenele sau restaurante ar putea fi considerată mai relevantă, dar având în vedere notorietatea, dimensiunea și vechimea celor două lanțuri, McDonald's și Starbucks, datele de mai sus ilustrează imporanța economică pe care marijuana o are în statele în care consumul este legal.
În prima săptămână după legalizare, vânzările de marijuana din Oregon au depășit 11 milioane de dolari, potrivit Associated Press (AP).
Comercializarea canabisului a fost legalizată în mai multe state americane, cu posibilitatea de a fi consumată atât în scop medical, cât și recreațional. Totuși, consumul în spațiul public rămâne, în general, interzis.