Producătorul elvețian de ciocolată Lindt & Sprüngli majorează dividendele grație creșterii profitului

Producătorul elvețian de ciocolată Lindt & Sprüngli majorează dividendele grație creșterii profitului
Profit.ro
Profit.ro
scris 8 mar 2023

Grupul elvețian Lindt & Sprüngli, producătorul bomboanelor de ciocolată Lindor și al faimoșilor iepurași de ciocolată înveliți în folie de aur, a anunțat o creștere a profitului în 2022 și de asemenea majorarea dividendelor, în pofida unui an dificil în care inflația a afectat apetitul consumatorilor pe o serie de piețe importante, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro: Energy Road - Energie la tine acasă. Parteneri: FPPG, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Vânzările Lindt & Sprüngli au înregistrat anul trecut o creștere organică de 10,8%, până la 4,97 miliarde franci, în timp ce profitul net a crescut până la 569,7 milioane franci (612,78 milioane dolari), peste așteptările analiștilor care mizau pe un rezultat net de 566 milioane franci, scrie Agerpres.

Economia a crescut cu 4,8% în 2022. Investițiile au accelerat pe final de an, industria dezamăgește CITEȘTE ȘI Economia a crescut cu 4,8% în 2022. Investițiile au accelerat pe final de an, industria dezamăgește

În aceste condiții, compania a propus un dividend de 1.300 de franci pe acțiune, în creștere față de 1.200 de franci anul trecut.

Într-un comunicat de presă, Lindt & Sprüngli a subliniat că este pregătit pentru continuarea actualelor condiții economice, caracterizate prin inflație și volatilitate ridicată, pe majoritatea piețelor pe care operează. Compania mizează pe o creștere a vânzărilor cuprinsă între 6% și 8%, în pofida unui context inflaționist.

Anul trecut, Lindt & Sprüngli a majorat prețurile cu aproximativ 4% ca urmare a creșterii costurile cu ambalajele și materiile prime, precum lapte și zahăr, necesare pentru a produce ciocolată.

În condițiile în care presiunile pe partea de costuri vor continua să reprezintă o provocare, Lindt ar putea decide o nouă majorare în acest an.

"Mă aștept ca majorarea prețurilor să fie una comparabilă cu cea de anul trecut", a declarat Adalbert Lechner, care în luna octombrie a anului trecut a preluat postul de director general la Lindt & Sprüngli.

viewscnt
Afla mai multe despre
ciocolată
lindt