Retailerii vor mai multe acțiuni din partea UE pentru a rezolva criza din Marea Roșie

Retailerii vor mai multe acțiuni din partea UE pentru a rezolva criza din Marea Roșie
Profit.ro
Profit.ro
scris 19 feb 2024

Eurocommerce, principala organizație reprezentantivă a sectorului de retail european, a făcut vineri un apel către instituțiile Uniunii Europene precum și către statele membre UE să rezolve criza din Marea Roșie care perturbă comerțului, subliniind că această criză are deja un impact semnificativ asupra afacerilor, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro: Energy Road - Energie la tine acasă. Parteneri: FPPG, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Din cauza atacurilor lansate de rebelii Houthi asupra navelor din Marea Roșie, marile companii de transport maritim au decis să își redirecționeze navele care fac legătura între Asia și Europa pe o rută mai lungă și mai scumpă, care presupune ocolirea Capului Bunei Speranțe.

Un cunoscut lanț de magazine cosmetice, prezent și în România, intră în insolvență: nu se mai știe cine este proprietarul CITEȘTE ȘI Un cunoscut lanț de magazine cosmetice, prezent și în România, intră în insolvență: nu se mai știe cine este proprietarul

Printre membri EuroCommerce se numără lanțurile de supermarketuri Ahold Delhaize, Carrefour, Lidl, M&S și Tesco, precum și retailerii de haine H&M, Inditex și Primark, scrie Agerpres.

"Cu cât este mai lungă ruta pe care transportatorii trebuie să o utilizeze, cu atât companiile, și în cele din urmă consumatorii, vor suferi costuri suplimentare, care se vor adăuga costurilor deja ridicate ale traiului în Europa", susține Eurocommerce într-o scrisoare trimisă ministrului belgian de Externe.

Retailerii care își asigură produsele de la uzinele din China și Asia de Sud-Est se confruntă cu întârzieri și majorări de costuri, în condițiile în care ruta alternativă de navigație care ocolește Africa adaugă 10 până la 15 zile la durata unei călătorii între Asia și Europa, rezultatul fiind cheltuieli mai mari cu carburantul și mâna de lucru.

Perturbările provocate de criza din Marea Roșie au dat naștere la îngrijorări că reducerea inflației va fi un proces mai îndelungat în Europa, într-un moment în care consumatorii abia așteaptă ca prețurile la alimente și haine să înceapă să scadă.

"Având în vedere magnitudinea impactului asupra afacerilor și lanțurilor globale de aprovizionare, facem un apel pentru intensificarea și coordonarea eforturilor instituțiilor UE și statelor membre pentru a rezolva această situație", se mai arată în scrisoarea Eurocommerce.

Organizația precizează că susține inițiativele UE destinate protejării navelor comerciale și marinarilor împotriva atacurilor. UE urmează să lanseze luna aceasta o misiune navală comună în Marea Roșie. 

viewscnt
Afla mai multe despre
marea roșie
ue
retaileri