România, Cehia, Croația și Ungaria - cea mai mare creștere din UE a cumpărăturilor online

România, Cehia, Croația și Ungaria - cea mai mare creștere din UE a cumpărăturilor online
Profit.ro
Profit.ro
scris 17 feb 2021

Shopping-ul online continuă să se extindă la nivelul UE, iar în ultimii cinci ani cea mai mare creștere a cumpărăturilor online în rândul utilizatorilor de internet a fost înregistrată în România (27 puncte procentuale - pp), Cehia și Croația (ambele cu 25 pp) și Ungaria (23 pp), arată datele publicate miercuri de Oficiul European de Statistică (Eurostat).

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

În condițiile în care cumpărăturile clasice sunt afectate de restricțiile impuse pentru stoparea pandemiei de coronavirus (Covid-19), iar preferințele și obiceiurile consumatorilor se schimbă, comerțul electronic își va continua expansiunea, estimează Eurostat.

eMAG Academy, școala care te învață ABC-ul online-ului. Top 10 cei mai studioși cursanți CITEȘTE ȘI eMAG Academy, școala care te învață ABC-ul online-ului. Top 10 cei mai studioși cursanți

La nivelul UE, 89% dintre persoanele cu vârste între 16 și 74 de ani au folosit internetul în 2020, din care 72% au cumpărat sau au comandat bunuri sau servicii pentru consum propriu. Achizițiile online cu crescut cu patru puncte procentuale în 2020 față 2019 (68% din utilizatorii de internet) și cu zece puncte procentuale față de 2015 (62%), scrie Agerpres.

În 2020, campionii achizițiilor online din UE au fost locuitorii din: Olanda (91%), Danemarca (90%), Germania (87%), Suedia (86%) și Irlanda (81%). La polul opus, cu cel mai redus procent, s-au situat Bulgaria (42%) și România (45%).

Cele mai frecvente achiziții online au fost articolele de îmbrăcăminte (inclusiv vestimentație sportivă), încălțăminte și accesorii (comandate de 64% din cumpărătorii online), filme sau seriale prin intermediul serviciilor de streaming sau de descărcare (32%), livrări de la restaurante, lanțuri de fast-food și servicii de catering (29%), mobilă, accesorii pentru locuință și produse de grădinărit (28%), cosmetice (27%), cărți printate, reviste sau ziare (27%), computere, tablete, telefoane mobile sau accesoriile lor (26%) și muzică prin intermediul serviciilor de streaming sau de descărcare (26%). 

viewscnt
Afla mai multe despre
comert online
eurostat
cumparaturi