Românii - mult mai rezervați să comande mâncare gătită sau să iasă la restaurant, bar și cafenea

Românii - mult mai rezervați să comande mâncare gătită sau să iasă la restaurant, bar și cafenea
Profit.ro
Profit.ro
scris 27 mar 2023

Industria de servicii alimentare a scăzut cu 4% în 2022, până la 5,44 miliarde euro. Principalul motiv pentru contractarea pieței stă în scăderea volumului, românii fiind mult mai rezervați atunci când vine vorba să comande mâncare gătită sau să iasă la restaurant, bar și cafenea.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro: Energy Road - Energie la tine acasă. Parteneri: FPPG
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Astfel, dacă în 2021, un român înregistra, în medie, 4.4 ocazii de consum pe lună, în 2022 numărul lor s-a redus până la 3.3.

„În 2021, an cu restricții în HoReCa, românii cumpărau mâncare gătită, în medie, de 4.4 ori pe lună. Aici sunt incluse atât comenzile de mâncare la birou sau domiciliu cât și ieșirile la restaurant, bar sau cafenea. În 2022 ne așteptam că numărul ocaziilor de consum să crească, însă vedem că nesiguranța în rândul populației a rămas la cote înalte din cauza creșterii inflației, a facturilor la utilități și a pericolului reprezentat de o posibilă recesiune. Așadar, anul trecut, românii au devenit din ce în ce mai cumpătați și au achiziționat mâncare gătită, în medie, de doar 3.3 ori pe lună,” afirmă Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

Sphera Franchise Group plănuiește să deschidă 10 restaurante noi anul acesta CITEȘTE ȘI Sphera Franchise Group plănuiește să deschidă 10 restaurante noi anul acesta

În ceea ce privește componentele industriei de servicii alimentare, piața de food delivery își păstrează prima poziție câștigată în timpul pandemiei, având o cotă de piață de 26%, urmată de consumul în restaurante (24%), achiziția de mâncare gătită de la raioanele gastro ale supermarketurilor 12%, QSR (fara McDonald’s si KFC) 11% și self pick up (7%).

Pe de altă parte, bonul mediu de cumpărături a crescut cu doar 2 lei, de la 47 la 49 de lei, mult sub creșterea inflației sau a prețurilor de consum. 

„Pentru că s-au confruntat oricum cu o scădere a ocaziilor de consum, patronii din HoReCa au evitat să-i descurajeze și mai tare pe consumatori. Astfel, au preferat să-și scadă profitabilitatea, în loc să crească prețurile produselor direct proporțional cu scumpirea materiilor prime. În același timp, consumatorii au preferat să cumpere produse mai ieftine sau mai puține, pentru a se încadra în continuare într-un bon mediu sub pragul psihologic de 50 de lei,” adaugă Florin Maxim.

FOTO Brand românesc de parfumerie, achiziționat 50% de retaileri britanici CITEȘTE ȘI FOTO Brand românesc de parfumerie, achiziționat 50% de retaileri britanici



60% din comenzile de mâncare sunt date online

Piața de Food Delivery continuă procesul accelerat de digitalizare. Astfel, în 2022, 60% din comenzile de mâncare au fost date online, fie prin intermediul platformelor de delivery, fie prin aplicația sau site-ul propriu al restaurantului.

„Piața de Food Delivery ocupă prima poziție, cu o cotă de piață de 26%, statistici care ne fac să rămânem încrezători și ne susțin drumul orientat spre inovație și digitalizare” a declarat Alin Șerban, CEO Tazz

Culegerea datelor cantitative s-a realizat prin metodologia CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), cinci mari centre urbane din România: București, Brașov, Timișoara, Cluj, Iași.

viewscnt
Afla mai multe despre
romania
restaurant
bar
cafea