State de la periferia Zonei Euro, precum Malta sau Cipru, sunt în mod deosebit dependente de turism, înregistrând creșteri cu două cifre ale sosirilor de turiști în luna iunie 2017, arată o analiză a PwC Global Economy Watch.
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Sectorul turistic din Malta a dus industria turismului din această țară la o pondere de 13% la formarea PIB-ului, comparativ cu 5% în Spania și 2% în Italia, în vreme ce ponderea turismului în PIB-ul global a crescut la peste 3% anul trecut.
Atât Malta, cât și Cipru, au înregistrat o creștere cu două cifre a sosirilor turiștilor în luna iunie 2017 (cu 19% și respectiv 12%), comparativ cu perioada similară a anului trecut. Este de așteptat ca Cipru să atragă număr record de turiști în acest an. Într-o manieră similară, Spania ar putea reuși o creștere cu 12% a numărului de turiști, urmată de Portugalia și Grecia (cu 8% și respectiv 7%), luând în calcul că nu se va înregistra nicio problemă la partea de ofertă.
„În ciuda instabilității politice din multe zone ale lumii, sectorul turistic dă dovadă de rezistență – a depășit ritmul creșterii PIB pentru al șaselea an consecutiv. Pentru mulți dintre noi sezonul vacanțelor înseamnă în principal aeroporturi, hoteluri, zile însorite, dar trebuie perceput și ca o componentă crucială a economiei, care generează venituri importante. Acest lucru este în mod deosebit valabil pentru câteva dintre economiile de la periferia Zonei Euro precum Grecia, Spania sau Cipru”, a declarat Florin Deaconescu, Partener de Audit, Liderul echipei de servicii pentru sectorul tehnologiei, media și divertisment și telecom, PwC România.
„Liniile aeriene low cost au alimentat această creștere puternică a numărului de turiști. Atât prețul petrolului, cât și costul forței de muncă s-au menținut la niveluri relativ scăzute în ultimii ani, ceea ce a generat profituri mai mari și creșterea capacității de transport pentru multe dintre companiile low cost” a adăugat Andreea Mitiriță, Director, Consultanță Fiscală, PwC România, membru al echipei de servicii pentru sectorul tehnologiei, media și divertisment și telecom, PwC România.
Cu toate acestea, în ciuda succesului unor destinații turistice precum Malta sau Cipru, datele arată că piața turistică din Zona Euro este relativ saturată, cea mai rapidă creștere la nivel global înregistrând-o piața asiatică.