Pierderile suferite de turismul francez în urma terorismului riscă să fie de durată

Pierderile suferite de turismul francez în urma terorismului riscă să fie de durată
Profit.ro
Profit.ro
scris 20 sep 2016

Pierderile suferite de turismul francez în urma atentatelor teroriste care au afectat țara în ultima perioadă riscă să fie de durată, avertizează autorii unui studiu realizat de KPMG, potrivit căruia numărul turiștilor care au vizitat regiunea pariziană a fost cu 6,4% mai mic în primul semestru din 2016 decât în primele luni din 2015, relatează BFMTV.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

În 2015, Franța a fost principala destinație turistică din lume, cu 84,5 milioane de vizitatori, scrie News.ro.

“Dacă evenimentele din ianuarie 2015 au avut un impact limitat în timp – compensat de turismul de afaceri și de numărul mare de vizitatori din cursul verii – atentatele din 13 noiembrie 2015 au scăzut dramatic atractivitatea capitalei franceze”, atât în rândul turiștilor din Hexagon, cât și în rândul celor străini, scrie KPMG.

Numărul de turiști cazați la Paris și în Ile-De-France a scăzut cu 6,4% în primele șase luni din 2016, față de aceeași perioadă din 2015, în pofida campionatului Euro 2016, “care nu a avut un impact suficient pentru a compensa performanța slabă de la începutul anului și reticența clienților străini”, în special americani și asiatici, au notat autorii raportului.

Potrivit KPMG, atentatele din 2015, dar și cel de la Nisa, din iulie 2016, “vor avea un impact durabil asupra imaginii Franței ca destinație”.

„Impactul fără precedent al atentatelor asupra ratei de frecventare și veniturilor din turism în regiunile cheie pentru turismul francez (Ile-de-France, Coasta de Azur –n.r.) ar putea avea consecințe care să se propage în ansamblu” asupra acestui sector al economiei până în 2017, în special asupra “investițiilor și volumului tranzacțiilor” din turism, a avertizat Stephane Botz, asociat KPMG.

Omul care a renunțat la afaceri de un milion de euro pe săptămână ca să caute sensul vieții CITEȘTE ȘI Omul care a renunțat la afaceri de un milion de euro pe săptămână ca să caute sensul vieții

Studiul KPMG a fost realizat pe un eșantion de 3.000 de hoteluri, cu 240.000 de camere în total, adică 42% din totalul din Franța.

Guvernul încearcă să relanseze turismul, încă fără mari reușite. Săptămâna trecută, ministrul de Externe a deblocat 10 milioane de euro pentru a promova Franța.

Jean-Marc Ayrault speră să atragă 100 de milioane de turiști în Franța până în 2020, însă acest obiectiv se anunță cel puțin ambițios.

viewscnt
Afla mai multe despre
turism franta