Cheltuielile cu mașini noi în Rusia au scăzut anul trecut cu peste 50%, industria auto resimțind semnificativ impactul sancțiunilor occidentale introduse după debutul ofensivei rusești în Ucraina, producția s-a redus semnificativ, prețurile au crescut iar cumpărătorii au ales modelele second hand, mai ieftine, arată datele analizate de Reuters, preluată de Agerpres.
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Deși analiștii continuă să dezbată eficiența sancțiunilor asupra Rusiei, nu există niciun dubiu că ele au lovit puternic industria auto, extrem de dependentă de producătorii auto străini și de componentele importate.
CITEȘTE ȘI Microsoft a început să discute cu agențiile de publicitate cum intenționează să câștige bani din motorul său de căutare Bing cu AICheltuielile cu mașini noi în Rusia au scăzut cu 52% anul trecut, la 1.500 miliarde de ruble (20,4 miliarde de dolari), în timp ce numărul mașinilor noi vândute a înregistrat un declin de 58,8%.
Industria auto din Rusia a încheiat anul 2022 cu cele mai slabe rezultate de după destrămarea URSS, în condițiile în care producția de automobile a scăzut cu 67%, pe măsură ce sancțiunile occidentale și exodul producătorilor străini au dus la comprimarea pieței.