Filiala britanică a băncii Santander a distribuit din greșeală în ziua de Crăciun 130 de milioane de lire sterline (peste 150 de milioane de euro), bani pe care intenționează să-i recupereze, relatează AFP.
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Pe 25 decembrie, din cauza unei "probleme tehnice", 75.000 de plăți electronice efectuate de circa 2.000 de clienți ai băncii au fost dublate în conturile beneficiarilor, a anunțat banca.
CITEȘTE ȘI Deutsche Bank, cea mai mare bancă din Germania, primește o nouă loviturăTranzacțiile efectuate la dublu au fost direct debitate din conturile băncii și niciun client "nu a plătit din propriul buzunar, în niciun moment", a dat asigurări Santander, dând asigurări că lucrează "cu numeroase bănci din Regatul Unit pentru a recupera" sumele în cauză, scrie Agerpres.
Beneficiarii viramentelor erau în special angajați sau furnizori din anumite companii cliente ale Santander care și-au primit în consecință salariile sau plățile de două ori.
Viramentele s-au făcut în conturi din mai multe bănci britanice, ceea ce complică recuperarea fondurilor, potrivit The Times. Ziarul scrie că una dintre aceste instituții a declarat că este reticentă în a recupera banii dacă asta înseamnă expunerea titularului contului.
Santander a precizat că a "identificat rapid și corectat" o problemă de planificare la originea plăților eronate, adăugând că a deschis pe lângă băncile beneficiare "o procedură de remediere a unei erori bancare".
Filiala britanică a băncii spaniole Santander are 14 milioane de clienți și a realizat un beneficiu net de peste un miliard de lire sterline în primele nouă luni ale lui 2021, notează AFP.