Facebook testează o facilitate care oferă utilizatorilor mai mult control asupra conținutului afișat în newsfeed

Facebook testează o facilitate care oferă utilizatorilor mai mult control asupra conținutului afișat în newsfeed
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 19 nov 2021

Cea mai mare platformă socială a inițiat un test prin care utilizatorii pot alege dacă vor să vadă mai mult sau mai puțin conținut din partea prietenilor, a grupurilor de discuții sau a paginilor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

În vreme ce dezvăluirile care afectează imaginea companiei continuă, după ce mai multe dosare interne au ajuns în posesia presei americane, Facebook pare să facă o concesie pe cel mai sensibil subiect, cel legat de algoritmul folosit pentru newsfeed.

Gigantul american a început un test care adaugă în aplicația de Facebook o nouă secțiune în cadrul paginii de configurare. De aici, utilizatorii ar trebui să poată schimba câțiva parametrii generali ai fluxului de conținut care le este afișat.

Apple vinde pentru prima dată piese de schimb pentru repararea iPhone-urilor CITEȘTE ȘI Apple vinde pentru prima dată piese de schimb pentru repararea iPhone-urilor

Există trei tipuri de conținut care pot fi modificate: De la prieteni și familie, de la grupuri respectiv de la pagini și personalități publice.

În dreptul fiecărei categorii este afișat câte un câmp de tip “drop-down”, în care există trei opțiuni: mai puțin, normal și mai mult.

Utilizatorul poate alege să vadă mai mult, mai puțin sau în aceeași măsură ca și până acum conținutul care provine din cele trei categorii. Spre exemplu, se poate reduce volumul conținutului generat de grupuri și se poate crește volumul conținutului provenit de la prieteni și familie.

La fel ca în alte cazuri, testul este activat pentru un procent redus de utilizatori, până când Facebook analizează impactul acestuia, și nu se poate ști dacă sau când acesta va fi extins la nivelul întregii rețele. Cert este că, în contextul actual, aceasta este exact genul de facilitate de care Facebook are nevoie pentru a-și mai spăla din păcate.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
test
algoritm