România a avut, în noiembrie, a doua mare creștere anuală a comerțului cu amănuntul din Uniunea Europeană, potrivit datelor publicate de biroul european de statistică, Eurostat.
După 4 luni consecutive în care comerțul cu amănuntul a avut, în România, cea mai bună evoluție din UE, țara a fost depășită, în noiembrie, de Ungaria.
Ritmul de creștere al vânzărilor cu amănuntul a continuat să scadă, fiind cel mai lent din ultimele 5 luni. Astfel, comerțul cu amănuntul a crescut în România cu 6,5% (date ajustate) față de noiembrie 2018. Spre comparație, creștere a fost de 6,9% în octombrie, 7,1% în septembrie și de 7,4% în august.
În Ungaria, comerțul cu amănuntul a urcat, în penultima lună a anului, cu 7,3%. România, situată pe locul al doilea, este urmată în clasamentul european de Polonia, cu un avans de 5,9%. La polul opus, cea mai mare scădere anuală a comerțului cu amănuntul a fost în Slovacia (-4%).
La nivelul Uniunii Europene, comerțul cu amănuntul a crescut, în noiembrie, cu 1,9% față de anul trecut, iar în zona euro avansul a fost de 2,2%.
În ritm lunar, România a avut, în luna noimbrie, o creștere de 0,8% a comerțului cu amănuntul, în scădere de la 0,9% în luna precedentă (date revizuite). Cele mai mari creșteri au fost în Polonia (3,3%), Austria (2,7%) și Letonia (2,6%).
În UE, comerțul cu amănuntul a crescut cu 0,6% față de octombrie, iar, la nivelul zonei euro, avansul a fost de 1%.
Volumul comerțului cu amănuntul este măsurat prin evoluția cifrei de afaceri în comerțul de retail, ajustată în funcție de evoluția prețurilor și efectele sezoniere.