ING România a anunțat un profit în creștere cu 9% după primele nouă luni, la 251 milioane lei, în condițiile în care portofoliul de credite a crescut în al treilea trimestru exclusiv pe baza finanțărilor în lei, a căror pondere a urcat la 56% din soldul total al împrumuturilor, de 13,15 miliarde lei.
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
La jumătatea anului, banca anunța un profit în scădere, la 155 de milioane lei, din cauza unor provizioane de risc și a investițiilor în IT. Din datele furnizate de bancă rezultă că profitul net a urcat în trimestrul al treilea cu 100 de milioane de lei.
Portofoliul total de credite a urcat cu 500 de milioane lei în trimestrul III, de la 12,65 miliarde lei la 13,15 miliarde lei, în condițiile în care creditul în lei a crescut de la un sold de 6,8 miliarde lei la 7,4 miliarde lei, cu circa 600 de milioane lei. În aceste condiții, rezultă o ușoară dezintermediere la nivelul împrumuturilor în valută.
Pe parcursul ultimelor douăsprezece luni, activitatea de creditare în lei a înregistrat o creștere de 43%, cu o contribuție echilibrată a ambelor segmente - retail și corporate, creditarea pentru IMM-uri contribuind la aceasta cu 25%.
Venitul total a ajuns la 748 milioane lei, în creștere cu 12% față de anul anterior. Banca notează că în perioada ianuarie-septembrie 2015, costurile totale au ajuns la 416 milioane lei, în creștere cu 11% față de aceeași perioadă a anului precedent, în principal datorită investițiilor în tehnologie, în aplicații de business pentru clienți și dezvoltarea platformelor IT ale băncii.
Raportul cost/venituri s-a îmbunătățit ușor comparativ cu perioada similară a anului precedent, scăzând la 56% de la 57%, în 2014.
"De asemenea, fondurile atrase au crescut la 16.464 milioane de lei, cu 24% mai mult comparativ cu luna septembrie 2014. În consecință, la sfârșitul lunii septembrie 2015, cota de piață în creditare a ajuns la 5,7%, de la 4,6% la sfârșitul lunii septembrie 2014, iar cota de piață în fonduri atrase la 6,7%, comparativ cu 5,6%", se arată într-un comunicat al băncii.
În primele nouă luni, ING a atras 150.000 de noi clienți, mai mult cu 30% comparativ cu aceeași perioadă a 2014. Potrivit băncii, creșterea a fost determinată în principal de noua ofertă ING Card Complet și soluția Portează-ți Banii, care oferă posibilitatea de a transfera veniturile recurente din alte bănci în ING, imediat și fără niciun cost.