România s-a situat în topul celor mai mari creșteri ale comerțului cu amănuntul din UE și în luna februarie, având a treia cea mai bună evoluție în acest sector, potrivit datelor Eurostat.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Comerțul cu amănuntul din România a crescut, în februarie, cu 9,1% față de februarie 2018 și cu 1,1% față de luna ianuarie. Avansul anual a fost de aproape 3 ori mai rapid decât media europeană, de 3,3%. La nivelul zonei euro, vânzările cu amănuntul au urcat 2,8% față de anul precedent.
Față de ianuarie, comerțul cu amănuntul a crescut cu 0,4% atât în UE, cât și în zona euro. Datele sunt avansate într-un context în care salariile bugetarilor au fost majorate în ultima perioadă, Profit.ro relatând că România a devenit lider în UE la cât dă statul din venituri pentru plata salariilor, cu impact și asupra consumului.
În ritm anual, cele mai bune evoluții ale comerțului cu amănuntul, de 11,8% și 11,4%, au fost în Slovenia și Croația, în timp ce, în ritm lunar, în fruntea clasamentului s-au situat Belgia și Letonia (ambele cu 1,6%), urmate de Estonia, Irlanda și Polonia (1,4%).
Volumul comerțului cu amănuntul este măsurat prin evoluția cifrei de afaceri în comerțul de retail, ajustată în funcție de evoluția prețurilor și efectele sezoniere.
În ianuarie, România a avut a doua cea mai bună evoluție față de decembrie și a treia în ritm anual.