Vânzările online de opere de artă au crescut cu 9,8% în 2018 pe o piață "suprapopulată", atingând 4,64 de miliarde de dolari, în ciuda unei încetiniri pentru al treilea an consecutiv, potrivit unui raport publicat de compania de asigurări de opere de artă Hiscox, citată de AFP.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Acest domeniu, care îi atrage pe tinerii artiști și colecționari, benficiază de un "boom" pe piața de artă în ultimii ani, însă incertitudinile geopolitice și economice ar putea să testeze rezistența cumpărătorilor online în 2019, conform raportului, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI FOTO & VIDEO Cercetătorii de la Event Horizon Telescope au prezentat prima imagine a unei găuri negreDeși creșterea a fost mai puțin susținută în acești ultimi ani, asiguratorul mizează pe o creștere medie a tendinței de 15% pe an în următorii cinci ani: această piață ar putea astfel să atingă aproape 9,32 miliarde de dolari în 2024, potrivit Hiscox.
"Așteptăm să vedem cine vor fi câștigătorii și perdanții pe această piață care rămâne fără îndoială suprapopulată", a declarat Nicolas Kaddeche, directorul departamentului de Arte Frumoase din cadrul filialei franceze a companiei Hiscox în Franța.
"Încrederea în viitorul platformelor de vânzări online începe să scadă, asistăm, poate, la o conștientizare a faptului că piața va crește mai puțin repede decât se anticipa", a adăugat el.
77% din platformele online contactate rămân optimiste pentru următoarele 12 luni: o încredere în scădere în raport cu anul precedent.
Clienții tineri (cu vârste între 20 și 35 de ani) reprezintă mai mult de 40% din vânzările online, potrivit raportului pe 2018.
Pentru neofiți, a intra într-o galerie de artă poate fi intimidant și piața le este la îndemână prin intermediul calculatorului. Această piață în expansiune se confruntă însă cu o rezistență puternică, și, pentru marile galerii pariziene, este o "erezie" ca un cumpărător să nu vină să vadă opera la expoziție.