Mai mult de jumătate dintre români sunt nemulțumiți de nivelul de curățenie din vagoanele trenurilor de călători și de felul în care sunt întreținute acestea, în timp ce aproape 40% declară că nu sunt satisfăcuți în ceea ce privește punctualitatea trenurilor, peste media europeană, potrivit rezultatelor unui sondaj Eurobarometru publicat marți.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast
Conform sondajului, realizat pe un eșantion de peste 25.500 de respondenți, 54% dintre români sunt nemulțumiți de gradul de curățenie din vagoanele și toaletele trenurilor, comparativ cu media de 34% la nivelul Uniunii Europene.
Cetățenii români, bulgari și italieni sunt cel mai puțin satisfăcuți de curățenia din trenuri, la polul opus aflându-se locuitorii din Estonia și Lituania, țări unde procentul nemulțumiților este de sub 5%.
În ceea ce privește punctualitatea și fiabilitatea trenurilor, 37% dintre respondenții din România s-au declarat nemulțumiți, în creștere de la 35% în urmă cu cinci ani. La nivelul UE, 32% dintre călători s-au arătat nemulțumiți de punctualitatea și fiabilitatea trenurilor.
Românii sunt cei mai mulțumiți de ușurința cu care pot achiziționa bilete (62%) și de disponibilitatea locurilor în vagoane (56%), însă se plâng din cauza lipsei spațiilor de parcare din gări (43%).
Pentru persoanele cu dizabilități, cele mai mari provocări sunt legate de accesul în vagoane (41%) și de lipsa asistenței din partea personalului (40%), potrivit sondajului.