Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) avertizează că revin campaniile de tip #scam cu vouchere false de cumpărături, la cele mai cunoscute hypermarket-uri, momentan fiind iarăși vizați clienții Mega Image și Profi România.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast
Potrivit specialiștilor CERT-RO, campania se răspândește prin intermediul rețelelor sociale, scrie Agerpres.
CITEȘTE ȘI FOTO O nouă campanie de tip phishing în România. Atacatorii se folosesc de imaginea Băncii Mondiale"Astfel de tentative de fraudare a utilizatorilor au mai fost active în trecut, dar echipa CERT-RO a reușit să facă demersurile necesare închiderii website-urilor care le găzduiau. Cu toate acestea, infractorii cibernetici le-au activat pe alte site-uri", precizează specialiștii în securitate cibernetică pe pagina de Facebook a instituției.
Aceștia recomandă vigilență și răbdare în această perioadă, în care o mare parte a activităților cotidiene au migrat către zona online.
"Verificați sursa mesajelor primite, evitați să accesați link-uri sau atașamente din mesaje nesolicitate, validați transmiterea informației cu expeditorul (acolo unde aveți dubii), verificați existența promoțiilor pe canalele oficiale ale companiilor respective și nu uitați...dacă o ofertă sună prea bine pentru a fi reală, atunci probabil este vorba despre o păcăleală", atrag atenția aceștia.
Până în prezent, au mai fost vizate de astfel de astfel de campanii timp scam, pe lângă Profi și Mega Image, Lidl, Kaufland, Carrefour, Adidas și Ikea.