Primăria orașului Dărmănești (județul Bacău), cu o populație de circa 12.000 de locuitori și în care mai mult de jumătate dintre cele aproximativ 100 de firme din localitate lucrează în comerț, a cerut la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM) înregistrarea brandului "Fabricat în Dărmănești", pentru a-i convinge pe localnici să cumpere produse locale. Inițiativa a fost lansată la propunerea candidatului liberal la primărie din vara anului trecut, Marius Diaconescu, astăzi consilier local, proiectul fiind prezentat de acesta la momentul alegerilor cu asigurarea că "acțiunea nu este una împotriva supermarketurilor, fiind loc sub soare pentru toată lumea".
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Proiectul prezentat atunci prevede ca o organizație neguvernamentală să gestioneze marca ”Fabricat în Dărmănești”, mai mulți comercianți să formeze o asociere cu acest ONG, iar orice persoană care cumpără produse de la un comerciant membru al acestei asocieri, producător local, să primească un discount și să cumpere astfel marfa mai ieftin, pentru faptul că preferă să cumpere un produs din Dărmănești. O parte din discount este direcționat de comerciant, sub formă de donație, către acest ONG, iar din banii astfel încasați organizația finanțează proiecte pentru dezvoltarea comunității locale.
CITEȘTE ȘI FOTO Autoritățile din Londra au montat blocuri de beton și fier de-a lungul principalelor poduri din oraș, după atacuri teroristeOperațiunea era prezentată ca fiind una nu îndreptată împotriva supermarketurilor, cu argumentul că "este loc sub soare pentru toată lumea", ci ca un îndemn către localnici de a se gândi mai bine înainte de a da banii pe un produs și de a înțelege că, atunci când cumpără un produs local, contribuie la dezvoltarea comunității din care fac parte.