Vodafone România, al treilea jucător local de telecomunicații după nivelul afacerilor în 2022, a fost sancționat cu amendă de 4.961 lei (1.000 euro) pentru că ar fi refuzat unui client să-i comunice anumite înregistrări ale convorbirilor cu call-center-ul companiei, potrivit informațiilor transmise de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP).
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
"Autoritatea a finalizat în luna mai a anului curent o investigație la Vodafone România și a constatat încălcarea dispozițiilor articolului 15, aliniatul (3) din Regulamentul General privind Protecția Datelor (RGPD). Ca atare, Vodafone România a fost sancționată cu amendă în cuantum de 4.961 lei, echivalentul a 1.000 euro. Sancțiunea a fost aplicată ca urmare a unei plângeri prin care se reclama faptul că operatorul i-a încălcat petentului dreptul de acces, refuzând să-i comunice anumite înregistrări ale convorbirilor cu call-center-ul acestuia", potrivit instituției.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE VIDEO Telekom Mobile lansează servicii 5G în RomâniaÎn urma investigației, autoritatea a constatat că Vodafone România nu ar fi făcut dovada că a transmis un răspuns petentului la cererea sa de exercitare a dreptului de acces în termen de 30 de zile, încălcând astfel prevederile articolului 15, aliniatul (3) din RGPD.
Totodată, operatorului i s-a aplicat și măsura corectivă de a adopta măsuri tehnice și organizatorice astfel încât operatorul să se asigure că dă curs efectiv cererilor prin care se exercită drepturile persoanelor vizate prevăzute de Regulamentul (UE) 679/2016, inclusiv dreptul de acces prevăzut de articolului 15.