Alain Visser, CEO al companiei chineze Lynk & Co, subsidiară a Geely, a declarat că marca va fi lansată oficial în Europa anul viitor, iar modelul de business nu urmează șabloanele industriei auto tradiționale, ci vrea să se axeze pe vânzările online și pe abonamente.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Lynk & Co este a patra marcă a chinezilor de la Zhejiang Geely Holding și se pregătește de lansare în Europa. Lynk & Co a fost lansată în 2017 în China, având deja trei modele, 01, 02 și 03. Pentru Europa, compania pregătește versiuni noi ale acestor trei modele, care inițial trebuia să fie fabricate în Belgia, în uzina Volvo. De altfel, primul model, 01, a fost dezvoltat pe aceeași platformă cu Volvo XC40. Din punct de vedere al poziționării, se pare că Lynk & Co va fi mai accesibil decât marca suedeză, deținută de asemenea de Geely.
Șeful mărcii, Alain Visser, susține într-un interviu acordat Automotive News că nu va exista o rețea de dealeri așa cum au celelalte mărci europene. Clienții vor avea acces la mașini prin intermediul unor abonamente, iar marketingul se va desfășura online. Vânzarea propriu-zisă va fi realizată prin magazine de tip „pop-up”.
Lansarea în Europa a primului model, 01, ar trebui să aibă loc în 2020, potrivit lui Visser, principala modificare față de planurile inițiale fiind faptul că mașina nu va mai fi fabricată în Belgia, ci va fi importată din China. Motivul este nevoia de spațiu industrial pentru XC40, în uzina din Ghent, Belgia. Primul „magazin” de automobile Lynk & Co din Europa va fi deschis în Amsterdam, tot acolo urmând să aibă loc și lansarea oficială a mărcii.
Potrivit declarațiilor CEO-ului companiei, Lynk vrea să se poziționeze mai degrabă ca o companie de mobilitate, decât una tradițională de mașini, pentru a evita riscurile apărute în acest segment. Cercetările de piață ale companiei arată că europenii ar fi dispuși să plătească până la 500 de euro lunar pentru cheltuieli de mobilitate, care înlcuiesc astfel automobilul propriu. De fapt, după cum spune Visser, cei care au avansat această sumă sunt cei care spun că nu-și permit un automobil, dar pot cheltui banii pe diverse mijloace de transport, precum taxi sau Uber.
Cei de la Lynk estimează vânzări de 500.000 de vehicule anual, dar pe piața din China acestea ar fi acoperite preponderent din vânzări, pe când în Europa ar putea fi abonamente.
Nu a fost încă stabilit un preț pentru închiriere/abonament dar „nu va fi 250 de euro. E prea puțin”, după cum spune șeful Lynk. Mașinile ar urma să fie închiriate și „second-hand”, la prețuri mai mici decât la primul abonament.
Anul acesta, un automobil al mărcii Lynk & Co a fost surprins în România, în timpul unor teste efectuate, cel mai probabil, la sistemul multimedia. Mașina era acoperită parțial cu folie de camuflaj, ceea ce ne duce cu gândul la un face-lift al acestui model, cel care va fi lansat în Europa.
Lynk & Co 01 este un SUV de dimensiuni medii (4,53 metri), având la bază platforma modulară a lui Volvo XC40, dar și o bună parte din sistemele acestui model. Lynk & Co aparține grupului chinez Geely, care mai deține Volvo și Polestar. Inițal, modelul 01 a fost prezentat sub marca Geely, cu numele CX11, ulterior fiind rebranduit. Acesta a primit și versiunea hibrid, plug-in, cu o autonomie de 51 de kilometri cu propulsie exclusiv electrică.