Căderea sistemului informatic al British Airways a afectat cel puțin 175.000 de pasageri și va costa compania peste 100 milioane de euro, din care 60 milioane de euro reprezintă contravaloarea despăgubirilor prevăzute de legislația UE în cazul curselor aeriene anulate sau întârziate, potrivit Citigroup.
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Operatorul aerian British Airways și-a anulat sâmbătă toate cursele cu plecare de pe aeroporturile Heathrow și Gatwick, din cauza unei “căderi majore a sistemului IT”. Problemele au continuat și duminică și luni dimineața.
“Estimăm că (aproximativ) 175.000 de pasageri au fost afectați de anularea zborurilor din 27 mai, posibil și mai mulți pe 28 și 29 mai. Apreciem la circa 100 milioane de euro totalul contribuțiilor pierdute, din care 40 milioane de euro reprezintă veniturile pierdute pentru o zi și 60 milioane de euro consturile cu compensarea clienților pe baza legislației UE”, spun analiștii Citi într-o notă emisă luni, citată de MarketWatch.
Potrivit normelor europene, pasagerii au dreptul la despăgubiri cuprinse între 250 și 600 de euro dacă zborul a fost anulat sau are o întârziere mai mare de 3 ore, din cauze ce pot fi imputate companiei aeriene, așa cum este cazul defecțiunii apărute la sistemul IT.
“Costurile suplimentare ar putea include contravaloarea cazării la hotel și/sau prețul băuturilor pentru pasagerii afectați”, mai spun analiștii Citi.
Reprezentanții IAG, compania-mamă a British Airways, au declarat că este prea devreme pentru a estima costurile cauzate de căderea sistemului informatic.