Frații Pavăl, proprietarii Dedeman, vor păstra brandul Praktiker Hellas, cel mai mare lanț de bricolaj din Grecia, pe care l-au preluat luna trecută, timp de cel puțin doi ani, vizând în paralel extinderea în regiunile Attica și Salonic, relevă datele analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Strategia de dezvoltare se va concentra pe extinderea produselor si serviciilor, pe consolidarea brandului Praktiker si pe utilizarea canalelor de servicii, cu accent pe magazinele fizice și comerțul electronic.
Strategia Praktiker se va concentra astfel pe patru axe:
-Dezvoltarea canalelor de servicii (magazine fizice, comerț electronic, call center).

-Extinderea produselor și serviciilor pentru locuințe și profesioniști.
-Consolidarea brandului Praktiker ca ghișeu unic.
-Accent pe sustenabilitate și incluziune.
De asemenea, va continua renovarea a încă patru magazine, în 2025.

Luând în considerare absența datoriilor restante față de bănci și părți terțe, precum și reînnoirea continuă din punct de vedere istoric a împrumuturilor anuale pe termen scurt, compania nu se așteaptă la nicio întârziere sau nereînnoire a împrumuturilor pe termen scurt în iunie 2026.
Totalul datoriilor pe termen scurt se ridică la 70,75 milioane euro, depășind activele curente (59,15 milioane euro) și generând un capital de lucru negativ de 11,6 milioane euro. Compania își acoperă nevoile prin facilități de credit revolving, cu împrumuturi pe termen scurt garantate de peste 30 de milioane euro, până în iunie 2026.
Profit.ro a anunțat ieri că Praktiker Hellas, a raportat afaceri în scădere și pierderi mai mari pentru 2024.
Compania a obținut afaceri de 186,2 milioane de euro anul trecut, în scădere cu 0,7% de la 187,5 milioane de euro în 2023.

Profitul operațional s-a îmbunătățit, însă rezultatul net a rămas în teritoriu negativ și chiar s-a adâncit.
Praktiker Hellas a raportat o pierdere după aplicarea taxelor de 1,76 milioane de euro în 2024, comparativ cu pierderi de 1,4 milioane de euro în 2023, în pofida creșterii cu 24% a profitului operațional (EBITDA), până la 2,78 milioane de euro.

Valoarea activelor a scăzut de la 4,7 milioane de euro la 2,9 milioane de euro, în timp ce pasivele au ajuns la 70,8 milioane de euro, cu un capital de lucru negativ de 11,6 milioane de euro.
Creșterea costurilor financiare (1,62 milioane de euro) este atribuită investițiilor pentru renovarea magazinelor și transformarea digitală.
Capitalurile proprii au scăzut la 2,99 milioane euro (de la 4,75 milioane euro în 2023), în timp ce datoriile totale s-au ridicat la 70,8 milioane euro. Raportul capitaluri proprii/datorii a scăzut la 4,2% (de la 6,8%), indicând un grad ridicat de îndatorare.
Compania își acoperă nevoile prin facilități de credit revolving, cu împrumuturi pe termen scurt garantate de peste 30 de milioane euro până în iunie 2026.
"Am simțit o legătură profundă cu Praktiker Hellas, în modul în care are grijă de clienții lor, de angajații lor, și își respectă comunitățile.
Nu suntem aici pentru a face schimbări abrupte, ci pentru a dezvolta fundația solidă care există deja. Noi credem că împreună putem avea un model de afaceri puternic și durabil, care va oferi o valoare pe termen lung angajaților și clienților", spune Dragoș Pavăl, președintele Dedeman.
Tranzacția a inclus și achiziția a opt magazine pe care Praktiker Hellas le închiriase anterior de la Eurobank (în orașele Elliniko, Tavros, Agia Varvara, Metamorfosi, Mandra, Patras, Heraklion Creta și Salonic).

Praktiker Hellas operează 17 magazine, are 1.200 de angajați și deservește anual 7 milioane de clienți, cu peste 60.000 de produse în portofoliu.
Sectorul DIY din Grecia este dominat în prezent de lanțuri precum Leroy Merlin și IKEA.
Este evaluat la peste 1,2 miliarde de euro anual, în special prin stimularea programelor de modernizare a locuinței și creșteea platformei de închirieri de locuințe Airbnb.